Ulasan filem GRAN TURISMO (Sony Pictures)

Sony Pictures baru je keluarkan filem racing kereta yang meletup. Aku dah ulang dua kali tonton malam tadi. Filem ni memang power, tak macam Fast and Furious (FF) yang main tipu-tipu je. FF dulu-dulu ok la, tapi sekarang dah jadi cerita fantasi pulak. Aku tak nak la gaduh pasal filem mana lagi best, tapi kalau korang pernah main game Gran Turismo kat PS1 dan PS2, korang mesti tahu betapa payahnya nak dapat ‘lesen’ dan betapa sakitnya nak menang race sebab nak kumpul duit beli kereta atau naik taraf kereta. Dan yang paling gila, racing sampai 50 lap atau 99 lap. Mata pun dah nak tercabut. 

Filem ni memang superb dan realistik. Buat aku teringat zaman susah payah main game “Real Simulator Race & Driving” dalam Gran Turismo. Aku main Gran Turismo sebelum aku ada lesen kereta. Bila bawak kereta, aku dah biasa la, tak kisah la manual ke automatic, sebab aku dah belajar race pakai gear manual kat game Gran Turismo.

Dan sampai sekarang aku masih main game tu lagi. Game tu memang mencabar macam ko bawak kereta betul-betul. Sama la dengan filem ni. Yang tak pernah tengok filem ni, jangan lepaskan peluang. Yang tak pernah main game ni, cuba la. Game dan movie dua-dua mantap.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Tonton Two Sisters atau wang dikembalikan jika penonton tak berpuas hati

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu

[TELEFILEM] Rock Sangkut, lakonan Along Cham, Joey, Hazama