Ed Sheeran Beri Kejutan Istimewa di Singapura, Sedia ke Kuala Lumpur. Stadium Nasional Bukit Jalil Sekali Lagi Diuji

Penyanyi terkenal Ed Sheeran telah memberikan kejutan istimewa kepada peminatnya di Singapura semalam apabila beliau mengajak penyanyi popular Singapura, JJ Lin, untuk menyertai beliau di atas pentas. Mereka berdua menyanyikan lagu ‘Twilight’ yang merdu dan mendapat tepukan gemuruh dari penonton. Ini adalah sebahagian daripada jelajah ‘+ - = ÷ x’ Ed Sheeran (atau dipanggil The Mathematics Tour) di Asia, yang dianjurkan oleh AEG Presents.

Ed Sheeran juga mencipta sejarah di Singapura dengan mengisi Stadium Nasional yang boleh menampung lebih daripada 60,000 orang. Ini adalah rekod baru untuk kapasiti satu persembahan di tempat itu. Ed Sheeran dan AEG Presents juga telah melancarkan UOB Live yang baru di Bangkok minggu lepas, sebagai platform untuk menghiburkan peminat di Asia.

Jelajah Ed Sheeran akan berterusan di Asia dengan perhentian seterusnya di Kuala Lumpur pada 24 Februari. Tiket masih boleh didapati di www.edsheerankl2024.my atau www.golive-asia.com. Selepas itu, beliau akan meneruskan persembahan di Jakarta, Manila dan Mumbai sebelum mengakhiri jelajah Asia pada pertengahan Mac.

Pautan: DI SINI

Kredit video: Liam Pethick atau @liampethickphoto di Instagram.

Kredit foto: Mark Surridge atau @marksurridge di media sosial

Sementara itu Perbadanan Stadium Malaysia (PSM) dan Kementerian Belia dan Sukan (KBS) telah bersetuju untuk membenarkan Stadium Nasional Bukit Jalil (SNBJ) dijadikan lokasi konsert Ed Sheeran pada 24 Februari. Pengerusi PSM, Hans Isaac, dan Menteri KBS, Hannah Yeoh, berkata mereka tidak mahu melepaskan peluang untuk menjana pendapatan daripada konsert artis antarabangsa itu. Anggaran 100,000 orang akan hadir ke SNBJ malam ini untuk menyaksikan persembahan Ed Sheeran.

Hans dan Hannah juga memberi jaminan bahawa rumput SNBJ akan dipulihkan sebelum perlawanan kelayakan Piala Dunia antara Malaysia dan Oman pada 26 Mac depan. Mereka berkata mereka telah mengambil pengajaran daripada insiden sebelum ini, apabila rumput SNBJ rosak selepas konsert Coldplay pada 2023 dan tidak sempat dibaiki sebelum perlawanan akhir Piala Malaysia. Insiden itu telah menimbulkan kritikan hebat daripada peminat bola sepak dan mengaibkan bolasepak negara.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Tonton Two Sisters atau wang dikembalikan jika penonton tak berpuas hati

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu

[TELEFILEM] Rock Sangkut, lakonan Along Cham, Joey, Hazama