Nasib Filem Coyote vs. Acme Tak Pasti Selepas Sering Tertangguh

Coyote vs. Acme, filem terbaru terbitan Warner Bros. Pictures yang mengisahkan tentang usaha Wile E. Coyote untuk menyaman syarikat Acme kerana menyediakan peralatan rosak yang menyebabkan kecederaan kepadanya, mungkin tidak akan ditayangkan seperti yang dijadualkan. Filem ini, yang menggabungkan aksi hidup dan animasi, diarahkan oleh Dave Green dan ditulis oleh Samy Burch, James Gunn, dan Jeremy Slater. Pelakon-pelakon filem ini termasuklah John Cena, yang akan memegang watak peguam Acme, dan Eric Bauza, sebagai pelakon suara watak Coyote, selain barisan pelakon lain seperti Will Forte, Lana Condor, P.J. Byrne, Tone Bell dan Martha Kelly,.

Filem ini diilhamkan dari watak Coyote dan Acme Corporation dari siri kartun Looney Tunes dan Merrie Melodies, serta artikel majalah The New Yorker dengan tajuk yang sama yang ditulis oleh Ian Frazier pada tahun 1990. Dalam artikel itu, Ian menggambarkan bagaimana Coyote mengalami trauma psikologi dan fizikal akibat produk Acme yang tidak berfungsi, dan dia membawa kes itu ke mahkamah.

Filem ini dijangka menjadi filem komedi yang menarik dan menghiburkan, tetapi ia menghadapi beberapa masalah dalam pengeluarannya. 

Ini kerana filem ini seringkali tertangguh tayangannya. Filem ini sepatutnya ditayangkan di pawagam di Amerika Syarikat pada 21 Julai 2023, tetapi Warner Bros. Pictures telah mengeluarkannya dari jadual tayangan, dan menggantikannya dengan filem Barbie. Pada 9 Februari 2024, TheWrap melaporkan bahawa Warner Bros. Discovery telah menolak tawaran dari Netflix, Amazon, dan Paramount untuk membeli filem ini. Syarikat itu mahukan $75–$80 juta untuk menjual filem ini, tetapi tiada pengedar yang menepati harga mereka, dan Warner Bros. Discovery menolak tawaran balas. Warner Bros. kemudian mempertimbangkan untuk menangguhkan atau mungkin memadamkan filem ini (yang masih tergantung pada masa itu) dan sekali lagi mengisytiharkannya sebagai kerugian cukai. Sehingga kini nasib filem ini menjadi tidak jelas.


Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu

[TELEFILEM] Rock Sangkut, lakonan Along Cham, Joey, Hazama

DRAGON FORCE : THE RISE OF ULTRAMAN, CHINA DAN MENIRU BERPISAH TIADA