Enggan disamakan Alif Teega, Adam Lee buang jambang. Kini simpan janggut kerana sunnah Korn dan System of a Down

Adam Lee, pelakon dari Malaysia yang terkenal dengan jambangnya, telah mencukur jambangnya selepas merasakan bahawa dia mirip gaya Alif Teega, seorang personaliti media sosial, penulis, pendakwah, dan suami kepada Aisyah Hijanah. Adam Lee berkata bahawa dia tidak mahu disamakan dengan Alif Teega, kerana dia mempunyai identiti dan genre yang berbeza. Adam Lee juga berkata bahawa dia kini lebih suka menyimpan janggut kerana sunnah Korn dan System of a Down, dua kumpulan rock yang menjadi inspirasinya. Adam Lee pernah menyertai Hero Remaja 2017. Beliau mula mendapat perhatian sejak membintangi drama bersiri Lara Aishah. Beliau juga pernah berlakon dalam filem seram Ia Wujud. Beliau berkahwin dengan pelakon Sweet Qismina pada tahun 2022. 


Alif Teega pula merupakan pengasas dan CEO kepada syarikat Alif Enterprise yang menyediakan perkhidmatan dalam pelbagai urusan seperti pemasaran digital, penjenamaan, pengurusan acara, dan pendidikan dalam talian. Beliau juga seorang penulis berbakat yang dalam karya novelnya, dia berbicara mengenai pengalaman hidupnya, menerusi judul “Biarku Lindung Mendungmu” yang ditulis bersama isterinya, termasuk buku-buku lain seperti Selama Nafasku Berhembus, Lembaran Cinta Dari Hati, Letters From My Heart, dan Letters From My Heart Vol 2. Beliau juga seorang pendakwah selebriti yang rajin berdakwah dan memberi inspirasi kepada masyarakat, melalui perkongsian pengetahuan agama dan motivasi yang menggerakkan semangat ramai. Beliau pernah mengacarakan rancangan Halal Lah yang bersiaran di saluran Astro Oasis. Beliau berkahwin dengan Aisyah Hijanah, seorang usahawan, penulis, dan pendakwah selebriti, pada tahun 2017. Mereka dikurniakan dua orang anak, iaitu Khadeejah Hijanah dan Muhammad Hassan Syarif. Pada penghujung Oktober 2023, beliau membuat pengakuan berkahwin dua dengan seorang wanita. 

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Tonton Two Sisters atau wang dikembalikan jika penonton tak berpuas hati

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu

[TELEFILEM] Rock Sangkut, lakonan Along Cham, Joey, Hazama