Ulasan Filem Polis Evo 3: Bukan Buku Teks Skop Productions Dari Syafiq Bay

Polis Evo 3 adalah filem aksi komedi yang ditulis oleh Joel Soh dan rakan-rakannya, yang juga bertanggungjawab untuk dua filem sebelumnya dalam siri ini. Filem ini menampilkan Zizan Razak dan Shaheizy Sam sebagai dua polis yang terlibat dalam misi menangkap Reza, bekas rakan sejawat Khai sebelum dia menggunakan bahan letupan yang bahaya.

Saya berpeluang menonton filem ini semalam di TGV Cinemas Suria KLCC, dan saya kagum dengan hasil kerja mereka. Joel Soh dan pasukannya memang tahu bagaimana untuk menghasilkan filem yang menarik, lucu, dan menghiburkan. Saya juga suka dengan penulisan Anwari Ashraf, yang saya kenal dari Projek High Council. Dia memberi sentuhan humor dan dialog yang segar kepada filem ini.

Filem ini bermula dengan adegan yang agak mengelirukan pada saya, di mana Zizan menyamar sebagai Abang Long Fadil, watak yang dia pernah lakonkan dalam filem lain. Saya rasa adegan ini tidak perlu, kecuali untuk memperkenalkan watak Reza lakonan Shaarnaz Ahmad, yang memainkan peranan penting dalam filem ini. Adegan seterusnya pula menunjukkan Michael Ang sebagai bos jahat, yang kelihatan seperti ditambah pada saat akhir. Saya rasa adegan ini juga tidak perlu, kerana ia tidak memberi apa-apa makna kepada jalan cerita. Saya lebih suka jika filem ini terus ke adegan utama, di mana Zizan dan Sam berhadapan dengan Ed Kowalczyk berkelubung, yang memainkan peranan pada plot utama filem ini.

Filem ini menonjol kerana ia bukan filem biasa dari Skop Productions, syarikat yang dimiliki oleh keluarga Syamsul Yusof. Joel Soh, Kyle Goonting, dan Anwari Ashraf adalah graduan dari sekolah filem luar negara, dan mereka mempunyai visi dan gaya yang berbeza. Saya suka dengan skor filem ini, yang mengikuti mood filem Polis Evo pertama, yang dibuat oleh Luka, seorang komposer dari Croatia. Saya rasa filem ini lebih baik daripada filem-filem Syamsul Yusof, yang terlalu bising dan sesak dengan bunyi. Syafiq Yusof, adik Syamsul, pula lebih pandai dalam mengatur bunyi dan visual, dan itu sebabnya saya rasa filem-filem beliau lebih baik daripada filem-filem abangnya.

Polis Evo 3 adalah filem yang saya syorkan untuk anda tonton, jika anda suka filem aksi yang penuh dengan aksi, komedi, dan suspens. Filem ini akan ditayangkan di pawagam pada 25 Mei 2023. Jangan lepaskan peluang untuk menyaksikan lakonan hebat dari Zizan Razak, Shaheizy Sam, Nora Danish, Syafiq Kyle, Douglas Lim, Fezrul Khan, dan Shaarnaz Ahmad. 

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu

[TELEFILEM] Rock Sangkut, lakonan Along Cham, Joey, Hazama

DRAGON FORCE : THE RISE OF ULTRAMAN, CHINA DAN MENIRU BERPISAH TIADA