Malam Gala Filem JUVANA 2 Berlangsung Dengan Kontroversi

27 Oktober 2015, eCurve – Malam gala filem JUVANA 2 yang diadakan semalam di sebuah pusat beli-belah di Mutiara Damansara, Selangor, telah menjadi tumpuan perhatian apabila seorang DJ yang diupah untuk menghibur tetamu-tetamu terus memainkan lagu yang tidak sesuai dengan suasana majlis.

DJ tersebut, yang mungkin pernah bertugas di sebuah supermarket tempatan, didapati berulang kali memutar lagu “I Want It That Way” oleh Backstreet Boys (BSB) ketika majlis sedang berlangsung. Lagu ini, yang lebih sesuai untuk suasana pesta remaja, telah mengejutkan para hadirin yang sepatutnya menikmati malam gala filem.

Ketidaksesuaian ini terjadi ketika bintang filem JUVANA 2, Hasnul Rahmat, yang turut menghadiri majlis, tiba dengan gaya busana yang mencerminkan imej gangster. Hasnul, yang memegang watak utama dalam filem JUVANA 2, tampil dengan jaket kulit hitam dan kacamata hitam yang menambahkan lagi kesan ketegasan.

Namun, DJ tersebut tidak mengambil perhatian dan terus memainkan lagu BSB tanpa mengendahkan situasi. Barulah apabila Hasnul Rahmat secara peribadi menegur DJ tersebut, dia berhenti memutar lagu tersebut.

Dalam satu tindakan yang lebih profesional, DJ tersebut kemudiannya menggantikan lagu BSB dengan “Because You Love Me” oleh Celine Dion. Lagu ini lebih sesuai dengan suasana majlis dan memberikan sentuhan emosi yang lebih mendalam.

Para hadirin, termasuk pengarah filem dan pelakon-pelakon JUVANA 2, akhirnya dapat menikmati malam gala dengan lebih baik setelah penggantian lagu tersebut.

Kejadian ini menimbulkan perbincangan di kalangan peminat filem dan industri hiburan tempatan. Adakah DJ supermarket ini akan menerima teguran lanjut ataukah tindakannya akan diabaikan? Kita tunggu perkembangan lanjut mengenai isu ini.


Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu

[TELEFILEM] Rock Sangkut, lakonan Along Cham, Joey, Hazama

DRAGON FORCE : THE RISE OF ULTRAMAN, CHINA DAN MENIRU BERPISAH TIADA