Layang-Layang Perkahwinan Episod Akhir: Pengkhianatan dan Perkahwinan Rahsia Terbongkar. Azim Dan Saida Bersatu Semula? (Ulasan Drama)

Drama yang mengisahkan kisah rumah tangga Azim dan Saida yang penuh dengan rahsia dan pengkhianatan telah sampai ke episod akhirnya. Drama ini telah menarik minat ramai penonton dengan jalan cerita yang mengejutkan dan pelakon-pelakon yang berbakat. Drama ini juga telah menimbulkan pelbagai reaksi dan komen di media sosial.

Drama ini berkisar tentang Azim, yang diperankan oleh Shukri Yahaya, seorang lelaki yang berjaya dalam kerjaya tetapi tidak bahagia dalam perkahwinannya dengan Saida, yang diperankan oleh Ezzanie Jasny. Saida ialah seorang wanita yang sempurna dalam segala-galanya tetapi tidak menyedari bahawa suaminya telah berkahwin secara rahsia dengan Tsuraya, yang diperankan oleh Alya Iman, seorang wanita yang mempunyai dendam lama terhadap Saida. Saida pula telah dituduh berselingkuh dengan Ammar, yang diperankan oleh Keith Foo, oleh Azim yang tidak puas hati dengan sikap isterinya yang terlalu mementingkan kesempurnaan.


Episod akhir drama ini menampilkan beberapa babak yang mengejutkan dan mengharukan. Antara babak yang paling menarik perhatian ialah ketika Saida mengetahui perkahwinan rahsia Azim dengan Tsuraya, yang disokong oleh ibu bapa Azim, Hasibullah dan Laeli, yang diperankan oleh Arash Mohd dan Nina Juren. Saida yang tidak dapat menerima kenyataan itu telah mendedahkan pengkhianatan Azim kepada orang ramai di majlis anugerah syarikat. Azim pula telah hilang pertimbangan dan cuba menyerang Saida dengan pisau. Namun, Tsuraya telah melindungi Saida dan terkena tikaman pisau itu. Tsuraya kemudiannya telah mengaku bahawa dia telah merancang untuk memisahkan Azim dan Saida kerana dendam lama. Tsuraya juga telah mengaku bahawa dia telah mengatur supaya Ammar menjadi rakan kerja Saida dan mencetuskan fitnah tentang hubungan mereka.

Babak ini telah menunjukkan betapa kuatnya cinta Saida kepada Azim walaupun dia telah dicurangi oleh suaminya. Saida juga telah menunjukkan keberanian dan kejujuran dalam menghadapi masalahnya. Azim pula telah menunjukkan betapa lemahnya dia dalam mengawal emosi dan nafsunya. Azim juga telah menunjukkan penyesalan dan kesedihan apabila dia menyedari bahawa dia telah kehilangan isterinya yang setia dan mencintainya. Tsuraya pula telah menunjukkan betapa jahatnya dia dalam merosakkan kebahagiaan orang lain. Tsuraya juga telah menunjukkan keinsafan dan pengorbanan apabila dia menyelamatkan Saida dari serangan Azim.


Penonton-penonton drama ini telah memberikan pelbagai reaksi dan komen di media sosial. Ramai yang berasa kesian kepada Saida yang telah dicurangi oleh suaminya dan ibu mertuanya. Ramai juga yang berasa marah kepada Azim yang telah berlaku curang dan kejam kepada isterinya. Ada juga yang berasa simpati kepada Azim yang telah terjebak dalam perangkap Tsuraya. Ada juga yang berasa lega apabila Tsuraya telah mengaku segala kesalahannya dan menerima akibatnya. Penonton-penonton drama ini juga telah memberikan pujian kepada pelakon-pelakon yang telah berlakon dengan baik dan menjiwai watak mereka. Namun, ada juga yang memberikan kritikan kepada mekap artis yang tidak sesuai dengan suasana dan emosi watak-watak.

Secara keseluruhannya, drama Layang-Layang Perkahwinan ialah sebuah drama yang menarik dan menghiburkan. Drama ini juga mengandungi beberapa mesej dan pengajaran yang berguna untuk penonton. Drama ini menunjukkan bahawa cinta, kepercayaan, dan komunikasi ialah asas yang penting dalam sebuah perkahwinan. Drama ini juga menunjukkan bahawa pengkhianatan, dendam, dan fitnah ialah perkara yang boleh merosakkan kebahagiaan dan keharmonian dalam sebuah perkahwinan. Drama ini juga menunjukkan bahawa setiap tindakan ada akibatnya dan setiap kesalahan ada pengampunannya.



Layang-Layang Perkahwinan ialah Astro Megadrama terbaru yang bersiaran bermula 8 Januari. Drama ini disiarkan pada setiap Isnin hingga Khamis, jam 10 malam di Astro Ria atau boleh ditonton secara on demand melalui Ultra Box & Astro GO. Drama ini dihasilkan oleh BamBam Studios dan diarahkan oleh Eyra Rahman. Drama ini juga menampilkan beberapa lagu tema yang dinyanyikan oleh artis-artis terkenal seperti Dayang Nurfaizah, Hazama, dan Aizat Amdan.


Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Tonton Two Sisters atau wang dikembalikan jika penonton tak berpuas hati

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu

[TELEFILEM] Rock Sangkut, lakonan Along Cham, Joey, Hazama