Ulasan Filem MISSION IMPOSSIBLE: DEAD RECKONING - PART ONE: Penuh Aksi Yang Menggemparkan Tapi Boleh Tak Aksi Terjun Gunung Dibuat Lebih Realistik?

Filem aksi terbaru, “Mission Impossible: Dead Reckoning - Part 1,” telah tiba di pawagam dan mengejutkan penonton dengan adegan-adegan yang menggemparkan. Dalam ulasan ini, kita akan mengupas beberapa aspek menarik dari filem ini.

Visual Efek dan Adegan Terjun Gaung

Adegan terjun gaung dalam filem ini menjadi perbualan hangat. Gunung Paramount semacam rata betul bila ia menjadi latar belakang yang menakjubkan. Namun, visual efek yang digunakan untuk adegan ini timbulkan persoalan. Kita tak persoalkan kegilaan Tom Cruise, harap maklum. Tapi saya rasa terganggu kerana kesan CGI yang kurang memuaskan. Ketidaknyataan adegan ini juga jelas ketika kita melihat di sebalik tabir penggambaran menggunakan ramp. Keberanian pelakon utamanya untuk melompat dari tebing tanpa batu-batu kecil sebagai pegangan menimbulkan tanda tanya. Adakah dia mempunyai kuasa super untuk mengelak atau meratakan batu bukit?

Kualiti Visual Efek dan Penggunaan Platform

Platform yang digunakan di set penggambaran memainkan peranan penting. Dalam filem ini, platform yang rata tanpa halangan menyebabkan adegan terlihat kurang realistik. Fizik motor yang digunakan dalam adegan ini juga terkesan sedikit gagal apabila dilihat dalam VFX breakdown. Adakah pengeluar filem membayar murah kepada penggiat VFX? Pertanyaan ini mungkin bermain di fikiran penonton.

Leslie Nielsen dan Momen Terpanjang

Jika Leslie Nielsen masih hidup, mungkin dia akan membuat “Hot Shot Part 3” sebagai parodi kepada adegan-adegan aksi dalam filem ini. Namun, tidak seperti adegan akhir dalam “MI: Fallout,” di mana 15 minit aksi mengejar menggunakan helikopter memberikan ketegangan yang luar biasa, “Mission Impossible: Dead Reckoning - Part 1” juga mempunyai momen terpanjang dalam sejarah filem (ya, ke?)

Pengalaman 4DX

Bagi mereka yang ingin merasai aksi Ethan Hunt secara lebih mendalam, filem ini harus ditonton dalam format 4DX di pawagam pada 12 Julai ini. Tom Cruise yang sebenarnya memandu dan meluncurkan kereta dengan satu tangan melalui jalan-jalan Rome – ini adalah momen yang tidak akan dilupakan penonton.

Jadi, dapatkan tiket anda sekarang untuk “Mission Impossible: Dead Reckoning - Part 1,” hanya di pawagam mulai 12 Julai. Kunjungi laman web MissionImpossible.com untuk maklumat lanjut.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu

"Bismillah, Assalamualaikum." Daiyan Trisha sudah mula berhijab?

[TELEFILEM] Rock Sangkut, lakonan Along Cham, Joey, Hazama