Cromok dan A.C.A.B Kumpul Peminat Oi! Dan Thrash Dalam Satu Konsert

Zepp Kuala Lumpur akan menjadi saksi kepada pertembungan dua legenda muzik underground tempatan, A.C.A.B dan Cromok, pada 9 Mac 2024. Konsert bertajuk Clash of the Titans ini akan menyatukan dua aliran muzik yang berbeza, Oi! dan Thrash Metal, dalam satu persembahan yang menarik dan unik.


A.C.A.B, yang dikenali sebagai Godfathers of Oi!, dan Cromok, yang dianggap sebagai gamechanger Thrash Metal, akan memainkan lagu-lagu popular dari koleksi album mereka sepanjang karier mereka. Selain itu, mereka juga akan menukar lagu antara satu sama lain, menampilkan versi baru yang pasti mengagumkan peminat-peminat mereka.

Clash of the Titans adalah idea bersama dari Max Mohammad, vokalis/gitaris A.C.A.B, dan Karl, gitaris Cromok, yang bertemu di Timeless Studio. Mereka ingin mengadakan satu konsert yang boleh menarik pelbagai peminat muzik underground, termasuk skinhead, punk, dan metalhead. Mereka juga ingin menunjukkan bahawa muzik adalah satu bahasa universal yang boleh dinikmati oleh semua pendengar tanpa mengira perbezaan.



Konsert ini dianjurkan oleh A.C.A.B Productions dan akan bermula pada jam 8 malam. Tiket-tiket boleh dibeli melalui laman web rasmi Zepp Kuala Lumpur atau di kaunter tiket pada hari konsert. Tiket ROCK ZONE dijual pada harga RM230, FREE STANDING RM180, dan NORMAL SEATS RM250. Tiket PREMIUM SEATS dan VIP BOX telah pun habis. Peminat-peminat juga boleh mendapatkan merchandise rasmi Clash of the Titans seperti t-shirt, lanyard & card, dan guitar pick di www.acabproductions.com. Jangan lepaskan peluang untuk menyaksikan sejarah muzik underground tempatan yang bakal tercipta di Clash of the Titans!

Tentang A.C.A.B


A.C.A.B adalah sebuah kumpulan Oi!/Street Rock yang ditubuhkan pada tahun 1994 oleh Max Mohammad dan Edy J. Herwan di Kuala Lumpur. Mereka merupakan salah satu kumpulan Oi!/Punk yang paling berpengaruh dan berjaya di Malaysia, dengan lagu-lagu seperti “We Are A.C.A.B.”, “Fight for Your Right”, dan “Skinhead Selamanya”. Mereka juga dikenali sebagai The A.C.A.B apabila mereka mengubah genre muzik mereka kepada Indie Rock pada album terakhir mereka, Bangun, yang dikeluarkan pada tahun 2012.

A.C.A.B terdiri daripada:

Vokal/Gitar: Max Mohammad
Gitar: Edy J. Herwan
Dram: Zeezul Fitri
Bass (jemputan): Andy
Untuk mengetahui lebih lanjut tentang A.C.A.B, anda boleh mengikuti pautan-pautan berikut:

Instagram: https://www.instagram.com/acabmalaysia/
Tik Tok: https://www.tiktok.com/@acabproductions
Facebook: Megat Hafiz Mohammad (Max Hafiz)
Email: acabmalaysia@gmail.com

Tentang Cromok


Cromok adalah sebuah kumpulan Thrash Metal yang ditubuhkan pada tahun 1986 oleh empat pelajar Malaysia yang sedang belajar di Australia, iaitu Sam (bass/vokal), Karl (gitar), Din (gitar), dan Miji (dram). Mereka merupakan antara kumpulan Thrash Metal tempatan yang pertama dan paling terkenal, dengan lagu-lagu seperti “Metallurgical”, “The Other”, dan “I Don’t Belong Here”. Mereka juga mencipta genre muzik yang mereka namakan Thrashditional, yang menggabungkan elemen-elemen tradisional Melayu dengan Thrash Metal.

Cromok terdiri daripada:

Vokal/Bass: Sam
Gitar: Karl
Gitar: Shah
Dram: Apis
Untuk mengetahui lebih lanjut tentang Cromok, anda boleh mengikuti pautan berikut:

Laman web rasmi: https://cromok.my/


Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Tonton Two Sisters atau wang dikembalikan jika penonton tak berpuas hati

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu

[TELEFILEM] Rock Sangkut, lakonan Along Cham, Joey, Hazama