Ulasan: LOGAN - Filem superhero yang menggabungkan elemen Mad Max, T2 dan Ragam Pemandu

Logan, filem superhero Amerika yang ditayangkan pada tahun 2017, merupakan filem terakhir yang dibintangi oleh Hugh Jackman sebagai watak utama. Filem ini adalah filem kesepuluh dalam siri filem X-Men dan filem ketiga dan terakhir dalam trilogi Wolverine, selepas X-Men Origins: Wolverine (2009) dan The Wolverine (2013).

Filem ini mengambil inspirasi dari jalan cerita komik “Old Man Logan” oleh Mark Millar dan Steve McNiven, yang mengikuti Wolverine yang sudah tua dan Charles Xavier yang sangat sakit yang perlu melindungi seorang mutan muda bernama Laura dari Reavers yang diketuai oleh Donald Pierce dan Zander Rice.

Filem ini dihasilkan oleh 20th Century Fox, Marvel Entertainment, TSG Entertainment dan The Donners’ Company, dan diedarkan oleh 20th Century Fox. Filem ini diarahkan oleh James Mangold, yang turut menulis skrip bersama Michael Green dan Scott Frank, dari sebuah cerita oleh Mangold. Selain Jackman, filem ini juga menampilkan Patrick Stewart, Richard E. Grant, Boyd Holbrook, Stephen Merchant, dan memperkenalkan Dafne Keen dalam filem pertamanya sebagai Laura.

Filem ini juga merupakan sebuah penghargaan yang manis kepada filem Ragam Pemandu yang dilakonkan oleh Hamid Gurkha dan Latif Ibrahim. Filem ini mengandungi beberapa babak yang menyerupai filem tersebut, seperti babak mencuri alat ganti kereta, babak di ladang jagung, dan babak Logan yang membantu Chuck yang botak ketika kencing.
Filem ini juga menampilkan unsur-unsur dari filem Mad Max dan Terminator 2, dengan soundtrack yang berat dan gelap dari Type O Negative. Namun, ada juga yang mengharapkan filem ini lebih menonjolkan gaya southern gothic seperti Earth.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Tonton Two Sisters atau wang dikembalikan jika penonton tak berpuas hati

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Pelakon Julia Perez mennggal dunia tapi aku tak kenal pun dia siot! Siapa dia ni?

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu