Ulasan Filem SYIF MALAM: Sebuah Naskhah Tempatan Yang Berjaya, Kombinasi Seram, Lawak, dan Pengajaran

Filem tempatan Syif Malam telah mencuri perhatian penonton dengan jalan cerita yang menggemparkan. Dalam sebuah industri filem yang jarang menampilkan kualiti seram sebaik ini, Syif Malam berjaya menyatukan elemen seram, lawak, dan pengajaran dengan cemerlang. Jalan cerita, plot, dan skrip adalah elemen penting yang memainkan peranan besar dalam menentukan kualiti sebuah cerita. Syif Malam berjaya menyatukan ketiga-tiga elemen ini dengan cemerlang.

Dalam filem ini, tiga rakan sepejabat – Ikmal, Botak, dan Mok – yang bekerja sebagai pereka grafik secara tidak sengaja merungkai mitos seram di bangunan tempat mereka bekerja. Akibatnya, kehidupan mereka berubah secara dramatik.


Filem ini diterbitkan oleh Empire Film Solution Sdn Bhd dan Thinkerbell Studios Sdn Bhd, dan telah ditayangkan di pawagam sejak 7 Disember 2023, kini anda boleh tonton di Netflix. Pengarah Fairus Anuar membawa penonton melalui pengalaman yang memikat dan menggugah perasaan. Barisan pelakon termasuk Taqim Zaki, Anas Ridzuan, Shahkimin, Zera Hariz, Kamarul Eqifshah, Sobri Anuar, Riezman Khuzaimi, Ismeth, dan Mili Supina.

Pengarah Fairus Anuar dan penulis skripnya patut mendapat pujian kerana menghasilkan naskhah yang bermutu tinggi. Dengan plot yang menarik dan pengajaran yang disampaikan di penghujung cerita, Syif Malam adalah pilihan yang tepat bagi penonton yang suka filem seram. Walaupun terdapat beberapa kelemahan dan kesilapan kesinambungan, keseluruhan cerita ini tetap amat baik dan menghiburkan.

Dengan skala penilaian dari 1 hingga 10, Syif Malam layak mendapat 8.5 bintang. Filem ini pasti akan terus menjadi perbualan hangat di kalangan peminat filem seram tempatan. 

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Tonton Two Sisters atau wang dikembalikan jika penonton tak berpuas hati

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu

[TELEFILEM] Rock Sangkut, lakonan Along Cham, Joey, Hazama