SYAITAN MUNAFIK DAN SAYU YANG SYUKUR: DUA FILEM LOKAL YANG TERLEWAT TAYANGAN DI PAWAGAM

Dua filem tempatan yang telah siap penggambaran sejak beberapa tahun lalu akhirnya mendapat peluang untuk ditonton oleh penonton di pawagam. SYAITAN MUNAFIK, sebuah filem seram yang mengisahkan sekumpulan remaja yang mencari rakan mereka yang hilang di sebuah rumah berhantu, telah mula ditayangkan sejak semalam. Filem ini turut menampilkan Allahyarham Ashraff Sinclair sebagai salah seorang pelakon, yang telah meninggal dunia pada tahun 2020. SAYU YANG SYUKUR pula adalah sebuah filem drama yang mengisahkan perjuangan seorang wanita yang menjadi mangsa rogol dan hamil. Filem ini diarahkan dan dilakonkan oleh Aaron Aziz, dan akan menemui penonton mulai 28 Disember 2023.

SYAITAN MUNAFIK merupakan filem arahan Allahyarham Majed Salleh. Filem ini dibintangi oleh pelakon hebat tanah air seperti Allahyarham Ashraf Sinclair, Bandi Amuk, Faizal Hussein, Ruminah Sidek dan Datuk Jalaluddin Hassan1, serta dua pelakon Indonesia iaitu Dea Lestari dan Tessa Mariska2. Filem ini juga menjadi filem terakhir yang dilakonkan oleh Ashraff Sinclair, yang meninggal dunia akibat serangan jantung pada 18 Februari 20203. Filem ini telah siap penggambaran pada tahun 2008 tetapi mengalami masalah tayangan sehinggalah dapat ditayang pada 21 Disember 2023.

SAYU YANG SYUKUR pula adalah filem kedua yang diarahkan oleh Aaron Aziz. Filem pertama arahan Aaron Aziz ialah Romeo Kota yang ditayangkan pada tahun 2015. Filem Sayu Yang Syukur ini juga menampilkan Aaron Aziz sebagai pelakon utama bersama-sama dengan Nora Danish, Fasha Sandha, dan Remy Ishak. Filem ini mengisahkan tentang Liyana, seorang pegawai Yayasan Bantuan Mangsa Rogol, yang menjadi mangsa rogol sendiri dan hamil. Filem ini menonjolkan isu-isu sosial seperti rogol, dadah, dan kehamilan luar nikah. Filem ini telah siap penggambaran pada tahun 2015 tetapi hanya akan ditayangkan pada akhir tahun ini.

Kedua-dua filem ini dijangka mendapat sambutan yang baik daripada penonton kerana menawarkan genre yang berbeza dan menarik. Filem SYAITAN MUNAFIK menjanjikan aksi seram yang menggerunkan, manakala filem SAYU YANG SYUKUR menawarkan drama yang menyentuh hati. Jangan lepaskan peluang untuk menonton filem-filem ini di pawagam berdekatan anda.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Tonton Two Sisters atau wang dikembalikan jika penonton tak berpuas hati

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Pelakon Julia Perez mennggal dunia tapi aku tak kenal pun dia siot! Siapa dia ni?

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu