Group Facebook Maula Muhammad Kini Group Penternak Kambing

Kuala Lumpur: Dalam perkembangan yang mengejutkan, group Facebook yang sebelum ini dikenali sebagai Maula Muhammad kini telah menukar nama dan fokusnya kepada group penternak kambing. Group ini, yang mempunyai lebih daripada 10,000 ahli, kini menjadi tempat perkongsian maklumat, pengalaman, dan tips berkaitan penternakan kambing.

Menurut sumber kami, perubahan ini berlaku selepas pemilik group, Maula Muhammad, mengambil keputusan untuk berhenti menggunakan minyak rambut pomade yang menjadi ciri khasnya. Beliau didakwa tidak berpuas hati dengan kualiti dan harga minyak rambut tersebut, dan memilih untuk mencari alternatif yang lebih semula jadi dan murah.


“Jilaker, tak MAU LA pakai pomade lagi. Mahal sangat, rambut pun rosak. Lebih baik aku bela kambing, dapat susu, daging, dan bulu. Lagipun, kambing ni comel dan setia, tak macam pomade,” kata Maula Muhammad dalam satu kenyataan yang disiarkan di group tersebut.

Reaksi ahli group berbeza-beza. Ada yang menyokong keputusan Maula Muhammad, ada yang kecewa, dan ada juga yang bingung. Namun, kebanyakan ahli group bersetuju bahawa penternakan kambing adalah satu bidang yang menarik dan berpotensi, dan mereka berharap dapat belajar lebih banyak daripada Maula Muhammad.


“Group ini memang best. Dulu aku follow sebab suka tengok gaya rambut Maula Muhammad, tapi sekarang aku follow sebab nak belajar pasal kambing. Aku rasa kambing ni binatang yang hebat, dan aku nak cuba bela satu. Terima kasih Maula Muhammad sebab buka mata aku,” kata seorang ahli group yang mahu dikenali sebagai Kambing Lover.

Ini bukan kali pertama group Facebook mengalami perubahan nama dan fokus. Pada tahun lepas, group Facebook yang asalnya bernama Kucing Comel telah bertukar menjadi group peminat kuih-muih tradisional, selepas pemilik group mendapat ilham untuk menjadikan kuih-muih sebagai hobi baru.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Tonton Two Sisters atau wang dikembalikan jika penonton tak berpuas hati

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu

[TELEFILEM] Rock Sangkut, lakonan Along Cham, Joey, Hazama