Silap Nak Boikot KK Mart Tapi Berhimpuan Depan 99 Speedmart, Komedi Apakah Ini?

Kelmarin, sekumpulan individu yang bangang bertujuan ingin memboikot KK Mart telah tersalah serang 99 Speedmart. Kejadian ini menimbulkan persoalan mengapa mereka tidak turut serta memboikot 7-Eleven kalau dah alang-alang? Demonstrasi yang diadakan itu disifatkan kurang bijak kerana keliru antara KK Mart dan Speedmart 99.


Penunjuk perasaan diingatkan agar tidak menjadi pengikut buta tanpa memahami kesan tindakan mereka. Boikot yang dilakukan boleh menyebabkan kehilangan pekerjaan bagi orang Melayu. Pemilik KK Mart, yang memiliki pelbagai perniagaan, mungkin tidak terjejas secara langsung, tetapi pekerja Melayu yang bergantung pada gaji dari syarikat tersebut akan menghadapi kesulitan.

Selain itu, terdapat kekeliruan mengenai nama-nama perniagaan yang terlibat. Ada juga premis bernama KK Fresh Mart tapi ia sebenarnya merujuk kepada Kuala Kedah Fresh Mart, manakala 99 Speed Mart tidak sama dengan KK Super Mart. Insiden ini telah menarik perhatian umum dan menimbulkan tawa, dengan beberapa pihak menganggapnya sebagai aksi komedi yang tidak disengajakan.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

Syasya Dolla Kahwin Hari Ini, Tamatkan Spekulasi Pengunduran Dari Dolla

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

“Ramai Cuba Mendekati, Maaf Saya Belum Sedia,” – Sophia Albarakbah

Filem QUEEN OF LANGKASUKA yang memaparkan kesultanan Melayu lama

Jendela Hati - Drama Adaptasi Novel yang Menyentuh Hati, Kini di VIU

PENYANYI SALEEM IKLIM MENINGGAL DUNIA