Risteena Nak Saman Penyebar Fitnah Ruhainies, Ellie Suriaty Tegur

Pelakon veteran Ellie Suriaty Omar telah mengeluarkan teguran keras terhadap Risteena Munim, kakak kepada pelakon Ruhainies, berkenaan dengan niatnya untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap individu yang menyebar fitnah mengenai adiknya. Insiden yang melibatkan Ruhainies dan seorang aktor lelaki, yang telah menjadi topik hangat perbincangan awam, telah memicu reaksi ini.

Ellie Suriaty menyatakan bahawa tindakan Risteena yang dianggap sebagai pengkhianatan terhadap kawan baiknya sendiri adalah perbuatan yang tidak beretika. “Tidak elok dan tidak beradab,” ujar Ellie, mengkritik tindakan Risteena selepas adiknya, Ruhainies didakwa membawa pulang suami kawan baiknya ke rumah.

Melalui ruangan komen di Instagram, Ellie menegaskan bahawa sikap Ruhainies yang negatif merupakan pengkhianatan yang tidak sepatutnya berlaku di kalangan sahabat. “Kawan baiknya sendiri tidak mengetahui apa-apa. Ini adalah bentuk pengkhianatan yang kejam,” tambah Ellie.

Ellie juga menanggapi komen dari netizen, menekankan bahwa sebagai artis, mereka sangat menyedari batasan pergaulan, terutama dalam konteks berlakon dan lebih-lebih lagi apabila melibatkan suami orang lain. Dia juga mengkritik pelakon yang sering terlibat dalam ‘cinta lokasi’ semasa penggambaran.

“Kami yang berada dalam industri kreatif ini selalu menjaga jarak dengan rakan sekerja, terutamanya jika mereka adalah suami kepada sahabat. Siapa yang mengajar untuk ‘berlakon’ sehingga perlu merasai lebih dari sekadar hubungan antara dua watak utama?” kata Ellie dengan nada sinis.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Tonton Two Sisters atau wang dikembalikan jika penonton tak berpuas hati

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Pelakon Julia Perez mennggal dunia tapi aku tak kenal pun dia siot! Siapa dia ni?

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu