Liam Gallagher Bosan Media Hiburan Malaysia Asyik Cerita Aliff Aziz, Ruhainies & Bella Astillah

Manchester City, Rabu - Liam Gallagher, penyanyi terkemuka kumpulan Oasis yang kini bergerak solo, telah menyuarakan kebosanannya terhadap liputan berlebihan media hiburan Malaysia mengenai gosip selebriti tempatan seperti Aliff Aziz, Ruhainies, dan Bella Astillah. Beliau menganggap berita seumpama ini sebagai kurang berfaedah, terutamanya dalam bulan Ramadan yang mulia.

Gallagher, yang dikenali dengan sikap kontroversialnya dan pernah diiktiraf sebagai penyanyi utama terbaik oleh pembaca majalah Q, mencabar media untuk menghasilkan kandungan yang lebih bermanfaat. Sebagai contoh, beliau menunjuk kepada berita tentang konsert ulang tahun ke-28 Siti Nurhaliza di Axiata Arena, yang mana nyanyian demi nyanyian disambut meriah oleh para peminat, sebagai bukti bahawa hiburan juga mampu menjadi sumber inspirasi dan kegembiraan.

Beliau menyarankan agar media hiburan mengambil pendekatan yang lebih matang dan bertanggungjawab. Daripada terus menerus menyiarkan gosip yang tidak bermutu, media sepatutnya memberi tumpuan kepada cerita-cerita yang dapat mengangkat semangat dan memberikan nilai tambah kepada masyarakat, seperti kisah Khai Bahar yang dipilih oleh grup nasyid Inteam untuk menyanyikan lagu Rabiatul Adawiyah 2024, yang mana lagu tersebut sangat disukai oleh arwah ibunya, sebagai contoh bagaimana hiburan dapat menyentuh hati dan menghormati kenangan.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Tonton Two Sisters atau wang dikembalikan jika penonton tak berpuas hati

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu

[TELEFILEM] Rock Sangkut, lakonan Along Cham, Joey, Hazama