Ippo Hafiz Fail Tuntutan Nusyuz, Isteri Tidak Pulang Sejak November

Ippo Hafiz, penyanyi dan komposer yang dihormati, telah memfailkan tuntutan nusyuz terhadap isterinya, Fara Roslan, di Mahkamah Rendah Syariah Ampang, kerana tidak kembali ke rumah mereka sejak November tahun lalu. Menurut peguamnya, Fakhrul Azman, tuntutan tersebut dibuat setelah Fara meninggalkan rumah, sementara pihak Fara sendiri telah memfailkan cerai, walaupun saman rasmi belum dikemukakan.



Dalam satu kenyataan, Ippo menyatakan bahawa dia tidak pernah menyangka rumah tangga yang dibina sejak tahun 2019 akan menghadapi ujian penceraian. Dia juga menegaskan bahawa dia tidak pernah membuka aib mengenai masalah rumah tangga mereka di media sosial demi menjaga maruah kedua-dua belah pihak. Kes ini telah menimbulkan tanda tanya mengenai masa depan hak penjagaan anak-anak mereka, dengan maklumat yang diterima oleh peguam Ippo mengenai tindakan Fara memfailkan cerai dan hadanah.

Situasi ini menjadi lebih mencabar bagi Ippo yang menghadapi ujian ini di bulan Ramadan, menurut sumber yang dekat dengan penyanyi tersebut. Komuniti peminat dan pengikut media sosial telah memberikan sokongan moral kepada Ippo, dengan banyak yang mengungkapkan rasa simpati mereka terhadap situasi yang dihadapi oleh keluarga ini.

Sumber: Hlive dan OHBULAN

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu

"Bismillah, Assalamualaikum." Daiyan Trisha sudah mula berhijab?

[TELEFILEM] Rock Sangkut, lakonan Along Cham, Joey, Hazama