Ulasan I.D - Swipe, Steal, Love (Siri Astro Originals) lakonan Naim Daniel, Amelia Henderson

Drama siri Astro Originals terbaru, “I.D (SWIPE, STEAL, LOVE) ,” telah menarik perhatian ramai dengan dua episod pertamanya. Drama ini mengisahkan Aidi, lakonan Naim Daniel, yang sanggup melakukan apa sahaja demi cinta Anggun Zahara, diperankan oleh Amelia Henderson. Siri ini diarahkan oleh Razaisyam Rashid, pengarah terkenal Projek Anchor SPM, dengan skrip oleh Ashraf Modee Zain.

Aidi, seorang pereka aplikasi, telah mencipta aplikasi BEBAS yang menjadi penting semasa pandemik. Namun, selepas pandemik, aplikasi tersebut tidak lagi digunakan dan Aidi terpaksa menghadapi pemecatan. Dalam keadaan putus asa, Aidi mencuri data dari aplikasi BEBAS untuk membalas dendam terhadap COO syarikatnya, Jazman, lakonan Aedy Ashraf, yang juga kekasih Anggun Zahara.


Drama ini mengambil alih dengan plot yang menarik apabila Aidi menggunakan data curian untuk memecahkan hubungan Anggun Zahara dan Jazman. Kemudian, dengan bantuan seorang kawan, Aidi mencipta identiti maya, Tengku Remy, untuk mendekati Anggun Zahara. Untuk menambah keaslian watak mayanya, Aidi membeli pengikut palsu di pasaran gelap dan menjual data pengguna untuk membiayai gaya hidup mewahnya.

“I.D” bukan sahaja menyoroti isu jual beli data pengguna tetapi juga menunjukkan keputusasaan individu untuk dikenali di media sosial. Drama ini juga mengangkat isu “love scammer,” di mana penipu menggunakan profil palsu untuk menarik mangsa dan akhirnya meminta wang.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Tonton Two Sisters atau wang dikembalikan jika penonton tak berpuas hati

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Pelakon Julia Perez mennggal dunia tapi aku tak kenal pun dia siot! Siapa dia ni?

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu