Drama Rindu Kasih 2 Menyentuh Isu Keluarga dan Masyarakat

Melalui drama bersiri TV3 “Rindu Kasih 2”, penonton dibawa ke dalam kisah yang menggambarkan realiti kehidupan keluarga dan masyarakat. Drama ini memaparkan watak Halijah, seorang ibu mertua yang tidak pernah belajar dari kesilapannya meskipun telah menjadi bekas banduan. Sikapnya yang keras terhadap menantu tidak berubah walaupun telah mengalami kekerasan di penjara.

Hisyam, dalam musim kedua ini, diperkenalkan sebagai lelaki yang tidak setia meskipun memiliki isteri yang cantik. Dia terus mengganggu Salina kerana dendam terhadap Amir yang pernah merebut Salina darinya. Amir, bekas suami Salina, digambarkan sebagai anak yang sangat patuh kepada ibunya, Halijah, sehingga takut untuk melakukan apa yang benar.


Salina sendiri adalah watak yang bijak, yang sebenarnya memiliki peluang untuk meninggalkan kampung dan memulai hidup baru bersama Fayad, namun pilihan untuk kembali ke kampung menjadi titik pusat drama ini. Kelembutan dan kerap kali menjadi mangsa buli menjadi ciri khas wataknya.

Murni, sepupu Salina, rela hidup dengan suami yang kasar demi cinta, menggambarkan betapa cinta dapat membutakan seseorang. Sementara itu, Rita, yang mengalami gangguan emosi, muncul dalam kehidupan Halijah tetapi wataknya tidak diberikan perhatian yang cukup dalam naratif.

Penonton drama ini akan dihiburkan dengan latar belakang desa yang indah, namun jalan cerita yang dianggap tipikal bagi drama Melayu. “Rindu Kasih 2” bukan drama tentang perkahwinan paksa, tetapi lebih kepada kisah kekeluargaan yang penuh dengan konflik dan masalah. Drama ini mendapat sambutan hangat dari penonton yang menggemari genre drama keluarga Melayu.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

“Ramai Cuba Mendekati, Maaf Saya Belum Sedia,” – Sophia Albarakbah

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Nabila Huda Beraksi dalam Siri Terbaru VIU, “ALTER-NARATIF”

Filem QUEEN OF LANGKASUKA yang memaparkan kesultanan Melayu lama

Wany Hasrita Akan Kahwin, Tak Ada Hal Tapi Calonnya Kena Baiklah...