Ulasan filem Godzilla X Kong: New Empire, Epiknya Pertarungan Kaiju di Pawagam

 Filem "Godzilla X Kong New Empire" merupakan sebuah karya seni yang menggabungkan elemen aksi, fantasi, dan petualangan dengan sempurna. Dengan skor 9/10, filem ini berjaya memberikan pengalaman yang memukau kepada penontonnya.

Sinopsis

Filem ini adalah sekuel terus kepada filem Godzilla VS Kingkong (2021), mengisahkan Kong yang sedang pulih di Bumi Hampa (Hollow Earth), dan Godzilla yang tiba-tiba marah di permukaan bumi. Kong bertemu dengan spesies beruk yang serupa dengannya di dalam perut bumi yang dipimpin oleh raja beruk besar berparut (Scar King), sehingga meminta bantuan Godzilla di permukaan bumi.



Ulasan

Akhirnya keunikan warna merah jambu pada Godzilla dijelaskan dengan jelas, mengikuti konsep dari Godzilla: King of the Monsters (2019). Namun, Titan yang lebih kejam dari MONSTER ZERO adalah Mecha-King Ghidorah, menambah ketegangan dalam pertarungan.

Teknologi CGI dalam filem ini sangat luar biasa, menciptakan efek suara bombastik dan tata suara yang cermat, membuat penonton merasakan ketegangan. Namun, beberapa aspek seperti dialog yang klise dan peranan watak manusia yang sampingan tidak memberikan impak yang mendalam.

Godzilla suka tidur!

Pertarungan kaiju dalam filem ini, meskipun ada yang sederhana, tetapi pertarungan akhirnya sangat menarik. Meskipun ada harapan agar filem-filem Monsterverse akan datang lebih gelap dan serius seperti Godzilla (2014), "Godzilla X Kong New Empire" masih berupaya memberikan hiburan yang berbaloi untuk ditonton di pawagam.

Dengan demikian, "Godzilla X Kong New Empire" adalah filem yang menghiburkan dengan pengalaman pertarungan kaiju yang epik dan visual yang memukau, menjadikannya tontonan wajib bagi penggemar genre aksi dan fantasi.

Edaran Warner Bros. Pictures Malaysia 

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

“Ramai Cuba Mendekati, Maaf Saya Belum Sedia,” – Sophia Albarakbah

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Nabila Huda Beraksi dalam Siri Terbaru VIU, “ALTER-NARATIF”

Filem QUEEN OF LANGKASUKA yang memaparkan kesultanan Melayu lama

Wany Hasrita Akan Kahwin, Tak Ada Hal Tapi Calonnya Kena Baiklah...