Operasi Tindakan Bersepadu Roboh Nongkrong Kafe di Lorong Titiwangsa 7, Kuala Lumpur, Dibina Tanpa Kelulusan

Kuala Lumpur, 1 Mac 2024 – Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) telah melaksanakan Operasi Tindakan Bersepadu bagi merobohkan struktur yang dibina tanpa kelulusan perintah pembangunan. Operasi ini dilakukan bersama Pasukan Agensi Sahabat di Lorong Titiwangsa 7, Taman Tasik Titiwangsa, Kuala Lumpur, bermula jam 9.30 pagi tadi.

Struktur yang terlibat didapati telah menduduki tanah kerajaan tanpa kebenaran sah. Ia bermula sebagai hutan kosong sebelum berubah menjadi tempat nongkrong yang tidak mematuhi peraturan. Akhirnya, struktur tersebut dirobohkan oleh pihak berkuasa kerana aktiviti pembinaan yang tidak sah.


Pengarah DBKL, Encik Ahmad bin Ismail, berkata, “Kami mengambil tindakan tegas terhadap struktur yang melanggar undang-undang dan peraturan pembangunan. Operasi ini adalah sebahagian daripada usaha kami untuk memastikan keselamatan dan kebersihan kawasan bandar.”


Pasukan Agensi Sahabat turut membantu dalam operasi ini dengan menyediakan sokongan dan memastikan proses pemindahan berjalan lancar. Penduduk setempat juga diberi amaran awal untuk mengosongkan struktur sebelum tindakan roboh dijalankan.


Warga kota diingatkan agar mematuhi peraturan pembangunan dan mendapatkan kelulusan sebelum membina struktur apa pun. Tindakan bersepadu ini bertujuan untuk memastikan kelestarian kawasan bandar dan memastikan keselamatan serta kesejahteraan penduduk.

Sumber: Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL)

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Tonton Two Sisters atau wang dikembalikan jika penonton tak berpuas hati

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Pelakon Julia Perez mennggal dunia tapi aku tak kenal pun dia siot! Siapa dia ni?

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu