Taylor Swift Dedah Ibunya Berasal dari Singapura

Singapura, 3 Mac 2024 — Bintang Antarabangsa,Taylor Swift, yang kini sedang mengadakan enam konsert berturut-turut di Singapura, mempunyai hubungan keluarga istimewa dengan negara ini. Dalam konsertnya yang pertama di Singapura sejak tahun 2015, Swift berkongsi bahawa ibunya pernah menghabiskan masa kanak-kanaknya di Singapura, kerana neneknya merupakan seorang penyanyi opera yang berpusat di sini.
Kebanyakan warga Singapura pasti tahu tentang konsert Taylor Swift yang berlangsung sejak kelmarin (2 Mac). Namun, mungkin ada yang tertarik untuk mengetahui bahawa Swift telah mendengar tentang negara kecil ini sepanjang hidupnya.

Menurut Taylor, ibunya banyak mempengaruhi minat muziknya. Pada tahun 1958, ketika berada di Singapura, ibunya terdedah kepada muzik melalui Jalan Ampas, yang pada masa itu merupakan pusat hiburan dan kebudayaan.
“Jalan Ampas adalah tempat di mana ibu saya pertama kali mendengar muzik yang menggetarkan jiwa,” kata Taylor. “Ibu saya sering membawa saya ke sana, dan itulah tempat saya mula jatuh cinta dengan seni.”

Namun, nasib membawa ibunya ke Amerika Syarikat, dan Taylor berkata, “Kalau ibu saya tidak kembali ke US, mungkin nama saya akan menjadi Seripah Taylor.”

Taylor juga berkongsi bahawa semasa kecil, dia pernah mengunjungi Kelantan, Malaysia. “Saya pernah masuk Pasti di Kelantan,” katanya dengan senyuman.


Dalam temubual yang penuh emosi, Taylor mengakui bahawa dia telah mendengar tentang Singapura sepanjang hidupnya. “Saya sering mendengar cerita tentang bandar ini dari ibu saya,” katanya. “Sekarang, saya merasa seperti saya kembali ke tempat yang telah mempengaruhi hidup saya.”

Kisah ini mengingatkan kita bahawa setiap tempat mempunyai cerita dan kenangan yang unik. Bagi Taylor Swift, Singapura bukan hanya sebuah bandar, tetapi juga tempat di mana dia menemui inspirasi dan cinta pada muzik. Dengan pengakuan ini, Taylor Swift semakin merapatkan ikatan dengan Singapura dan menghadirkan pengalaman yang istimewa bagi peminat-peminatnya di negara ini. 


Lagu ‘Marjorie’ Menyentuh Hati

Salah satu sorotan dalam konsert Swift kelmarin adalah ketika dia menyanyikan lagu ‘Marjorie’. Lagu balada yang menyentuh perasaan ini dipetik dari albumnya pada tahun 2020, ‘Evermore’.

Semasa lagu itu dinyanyikan, para peminat Swift di Singapura menghidupkan lampu telefon bimbit mereka sebagai tanda sokongan kepada penyanyi ini.

Lagu ‘Marjorie’ sebenarnya ditulis sebagai penghormatan kepada neneknya yang telah meninggal, Marjorie Finlay.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Tonton Two Sisters atau wang dikembalikan jika penonton tak berpuas hati

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu

[TELEFILEM] Rock Sangkut, lakonan Along Cham, Joey, Hazama