KK Mart Diboikot Kerana Stokin Tetapi Pengguna Ini Dah Lama Boikot Kerana...

Dalam perkembangan terkini, seorang pengguna media sosial telah menyuarakan pendapatnya berkenaan dengan kempen memboikot KK Mart, sebuah rangkaian kedai serbaneka. Pengguna tersebut menyatakan bahawa beliau jarang membuat pembelian di KK Mart, kecuali untuk minuman Celcius yang agak sukar didapati di tempat lain.

Pengguna ini juga menyatakan rasa tidak puas hati terhadap strategi perniagaan KK Mart yang didakwa meniru konsep 7-11, termasuk penggunaan warna logo yang mirip. KK Mart dikatakan kerap membuka cawangan mereka bersebelahan dengan 7-11, tindakan yang dipandang sebagai tidak beretika oleh pengguna ini.


Beliau mengkritik amalan perniagaan ini sebagai tidak bermoral, dengan menggambarkan bagaimana usaha keras dalam mencipta jenama dan strategi pemasaran sebuah kedai asal boleh terjejas oleh persaingan yang tidak adil. Pengguna tersebut menegaskan bahawa tindakan KK Mart yang membuka cawangan berdekatan dan meniru konsep kedai lain adalah tindakan yang tidak sepatutnya mendapat sokongan.

Meskipun terdapat seruan untuk memboikot, pengguna ini menyatakan bahawa beliau tidak terkesan dan tidak ambil peduli terhadap sokongan terhadap perniagaan seperti KK Mart.

Kredit: Iskandar Azaman

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu

"Bismillah, Assalamualaikum." Daiyan Trisha sudah mula berhijab?

[TELEFILEM] Rock Sangkut, lakonan Along Cham, Joey, Hazama