Ulasan Filem La Luna (2023)

Dalam arena perfileman yang sentiasa berubah, filem “La Luna” yang terkini telah menimbulkan pelbagai reaksi daripada penonton. Filem ini, yang tidak disarankan untuk tontonan keluarga, memaparkan adegan-adegan seksual yang mendominasi, menimbulkan kebimbangan tentang kesesuaiannya untuk penonton dari semua lapisan umur.

Watak Azura, yang digambarkan sebagai individu liberal dan terbuka, telah menjadi tumpuan khusus. Dengan latar belakang desa, karakternya membangkitkan persoalan tentang representasi generasi muda masa kini. Di sisi lain, gambaran Tok Penghulu yang stereotaip—seorang individu yang ada kuasa pada aktiviti di masjid yang diperlihatkan sebagai kolot dan korup—telah mencetuskan kontroversi.

Namun, terdapat aspek positif yang tidak boleh diabaikan. Sharifah Amani, dengan kebolehan lakonannya yang cemerlang, berjaya membawakan watak yang sesuai dengan tema filem ini. Begitu juga dengan Namron, yang penampilannya tidak langsung dikenali, tetapi berjaya menarik perhatian penonton dengan lakonan yang bersahaja.

Salah satu aspek yang paling dihargai adalah naratif kekeluargaan yang kuat dalam cerita, yang sayangnya terhalang oleh adegan-adegan eksplisit. Penonton berpendapat bahawa jika adegan tersebut dikurangkan, filem ini mempunyai potensi yang lebih besar untuk dinikmati bersama keluarga.

Secara keseluruhan, “La Luna” mendapat skor 7 daripada 10, menunjukkan bahawa walaupun terdapat kekurangan, filem ini masih layak untuk ditonton. 

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

“Ramai Cuba Mendekati, Maaf Saya Belum Sedia,” – Sophia Albarakbah

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Nabila Huda Beraksi dalam Siri Terbaru VIU, “ALTER-NARATIF”

Filem QUEEN OF LANGKASUKA yang memaparkan kesultanan Melayu lama

Wany Hasrita Akan Kahwin, Tak Ada Hal Tapi Calonnya Kena Baiklah...