Neelofa dan Nabil Dikecam Netizen: Nasihat Kontroversi dalam Isu Keluarga Pemanggil Radio

Baru-baru ini seorang pemanggil program radio tempatan telah meluahkan rasa kecewa dan marah terhadap ibunya yang meninggalkan keluarga untuk menjadi isteri kedua, suatu tindakan yang telah menyebabkan trauma mendalam sejak dia masih bersekolah. Pemanggil tersebut, yang kini berusia awal 20-an, menceritakan bagaimana dia terpaksa membesarkan adik-adiknya sendiri selepas kematian ayah mereka tidak lama selepas ibunya pergi.

Menurut sumber, pemanggil itu telah mencuba untuk menghubungi ibunya tetapi gagal. Keadaan menjadi lebih rumit apabila ibunya kembali ke dalam hidupnya, ingin memperkenalkan suami baru dan anak-anak tirinya tanpa memahami kesakitan yang telah dialami oleh anaknya.


Dalam satu segmen yang telah menimbulkan kontroversi, selebriti terkenal Neelofa dan penyampai radio Nabil Ahmad telah memberikan nasihat kepada pemanggil untuk memaafkan ibunya, dengan alasan “ibu tetap ibu” dan menekankan pentingnya pengampunan sebelum terlambat. Namun, respons ini telah mendapat kecaman hebat dari netizen yang merasakan bahawa tidak ada pengesahan terhadap penderitaan dan penyesalan yang dirasai oleh pemanggil.

Netizen menegaskan bahawa pemanggil berhak untuk merasa marah dan tidak memaafkan ibunya, memandangkan dia telah menjadi mangsa konflik orang dewasa semasa masih kanak-kanak. Mereka juga menyarankan bahawa seorang kaunselor profesional seharusnya diundang untuk memberikan pandangan yang lebih empati dan bermanfaat, bukan selebriti atau influencer yang mungkin tidak memahami kesulitan yang dihadapi oleh orang lain.

Sumber: Facebook Nuratenmf

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

Syasya Dolla Kahwin Hari Ini, Tamatkan Spekulasi Pengunduran Dari Dolla

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

“Ramai Cuba Mendekati, Maaf Saya Belum Sedia,” – Sophia Albarakbah

Filem QUEEN OF LANGKASUKA yang memaparkan kesultanan Melayu lama

Jendela Hati - Drama Adaptasi Novel yang Menyentuh Hati, Kini di VIU

PENYANYI SALEEM IKLIM MENINGGAL DUNIA