Kontroversi Starvendors: Netizen Boikot Festival Ramadan Ifa Raziah Kerana Kehadiran Ruhainies

Festival Ramadan yang gemilang bakal dianjurkan oleh penyanyi dan pelakon Ifa Raziah, di mana selebriti-selebriti usahawan akan menjual produk terbaru mereka serta beramah mesra dengan peminat. Acara yang bertajuk ‘Starvendors Mega Raya Festival’ ini akan berlangsung dari 29 Mac hingga 1 April di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur.

Namun, kehadiran seorang selebriti telah mencetuskan kemarahan netizen. Pelakon Ruhainies Zainul Ilyas, 32 tahun, yang baru-baru ini ditangkap kerana kes khalwat bersama penyanyi dan pelakon Singapura, Aliff Aziz, dan kemudiannya dibebaskan dengan jaminan, adalah subjek kontroversi tersebut.

Ifa, dalam satu catatan Instagram, mengumumkan bahawa Ruhainies akan menyertai festival tersebut pada tarikh yang dinyatakan, hanya di KL Convention Centre.

Namun, ramai netizen meluahkan rasa tidak puas hati terhadap Ifa kerana menjemput “perosak rumah tangga” ke festivalnya, dan berikrar untuk memboikot acara tersebut.

“Kenapa perosak rumah tangga itu dijemput? Kita harus memboikot festival ini!” kata seorang netizen.

“Ya, boikot Starvendors. Katakan tidak kepada maksiat,” kata netizen lain.

Walau bagaimanapun, tidak semua netizen memilih untuk memboikot Starvendors.

Seorang netizen, Salmah, berkata: “Kita tidak sepatutnya menyalahkan Ifa atas apa yang dilakukan oleh Ruhainies. Ifa hanya mempromosikan produk-produk selebriti. Jika anda tidak mahu bertemu dan beramah mesra dengan Ruhainies, abaikan sahaja dia dan berinteraksi dengan selebriti lain.”

Sumber: NST Online

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Tonton Two Sisters atau wang dikembalikan jika penonton tak berpuas hati

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu

[TELEFILEM] Rock Sangkut, lakonan Along Cham, Joey, Hazama