“Jangankan, gunung PUJIYAMA! Puncak Imalaya ku ikut kamoooooo” - The Gadys Curi Perhatian Julfekar & Netizen

Kumpulan Post Harddudes (post hardcore + Dangdut) tempatan, The Gadys, baru-baru ini mencuri perhatian peminat dan netizen apabila menyampaikan nyanyian berjudul “Cintaku Sampai Ke Ethiopia” secara siaran langsung di saluran TV2. Prestasi mereka yang menggabungkan tiga lagu dalam medley ini telah menimbulkan kontroversi dan kritikan tajam.


Dalam persembahan yang disiarkan secara langsung di TV2, The Gadys memulakan dengan lagu “Jangankan, Gunung PUJIYAMA!” yang memaparkan semangat keberanian dan ketabahan. Puncak Himalaya, yang sering dianggap sebagai simbol keteguhan, menjadi metafora untuk perasaan cinta yang menggebu-gebu. Dengan vokal yang penuh emosi, mereka menggambarkan perasaan yang meluap-luap seolah-olah mencapai ketinggian gunung tersebut.

Namun, reaksi netizen tidak sehalus vokal The Gadys. Banyak yang mengkritik persembahan ini sebagai “meleleh taik telinga,” menyatakan bahawa gabungan lagu-lagu tersebut tidak selaras dan mengganggu pendengaran. Julfekar, seorang pengkritik muzik terkenal, turut memberikan pandangannya melalui media sosial dengan menyebut persembahan ini sebagai “macam buat persembahan di sekolah.”


Walaupun mendapat kritikan, The Gadys tetap berpegang pada pendirian mereka. Mereka percaya bahawa persembahan ini adalah satu bentuk seni yang membolehkan mereka menggabungkan pelbagai emosi dan pengalaman dalam satu medley. Bagi mereka, “Cintaku Sampai Ke Ethiopia” adalah tentang perjalanan cinta yang melintasi sempadan dan mengatasi rintangan.

Sementara itu, peminat setia The Gadys berharap agar kumpulan ini terus berani dan kreatif dalam persembahan mereka. Walau bagaimanapun, kontroversi ini pasti akan terus menjadi perbualan hangat di kalangan peminat muzik tempatan.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Tonton Two Sisters atau wang dikembalikan jika penonton tak berpuas hati

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Pelakon Julia Perez mennggal dunia tapi aku tak kenal pun dia siot! Siapa dia ni?

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu