Ulasan Filem: Prisoners (2013)

Filem Prisoners arahan Denis Villeneuve, yang tersenarai di kedudukan ke-157 dalam senarai 250 filem terbaik sepanjang zaman di IMDb, adalah sebuah karya yang luar biasa. Walaupun mempunyai tempo yang agak perlahan, filem ini berjaya mencipta ketegangan yang menyebabkan penonton merasa resah sepanjang menontonnya. Filem ini penuh dengan teka-teki yang sukar dijangka, membuatkan setiap teori dan spekulasi penonton tidak tepat sehingga ke penghujung cerita.


Sinopsis: Filem ini mengisahkan tentang Keller Dover (lakonan Hugh Jackman) yang terdesak mencari anak perempuannya yang hilang bersama rakannya pada Hari Kesyukuran. Apabila polis gagal mendapatkan bukti kukuh, Keller mengambil tindakan sendiri dengan menculik suspek utama. Detektif Loki (Jake Gyllenhaal) pula berusaha menyelesaikan kes ini, namun mendapati diri terjerat dalam konspirasi yang semakin kompleks.

Persembahan Jake Gyllenhaal dan Hugh Jackman sebagai pelakon utama sangat berkesan, memperlihatkan kehebatan lakonan mereka di bawah arahan Villeneuve. Filem ini, yang kurang mendapat perhatian walaupun telah diterbitkan sejak 2013, kini dianggap sebagai salah satu filem terbaik yang wajar ditonton, terutamanya bagi mereka yang menggemari filem dengan elemen suspense yang kuat.

Di Malaysia, Prisoners diedarkan oleh Rainfilm dan mula ditayangkan pada 3 Oktober 2013. Bagi penggemar karya sinematik berkualiti, Prisoners adalah pilihan yang tidak mengecewakan dan layak mendapat penilaian tinggi.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

IShowSpeed Tiba di Malaysia, Disambut Ribuan Peminat

Tupperware Dijangka Failkan Muflis Minggu Ini

Perginya Suara Darth Vader: Takziah atas Pemergian James Earl Jones

Gadis Masa: Drama Terbaharu Viu Original Lakonan Mira Filzah dan Tracie Sinidol

Filem Makar (2004): Retrospektif 20 Tahun Filem Seram Moden Malaysia

Tak Semua Burger Tepi Jalan Sedap, Netizen Ini Membuktikannya