Tanggungjawab Besar Anna Jobling dalam Filem Duyung Legenda Aurora

Pelakon Anna Jobling tidak dapat menyembunyikan perasaan gemuruh apabila diberi peluang memegang watak utama dalam filem sekuel Duyung yang bertajuk Duyung Legenda Aurora. Perasaan tersebut semakin mendalam kerana dia akan bergandingan dengan aktres terkenal Maya Karin, yang sebelum ini memegang watak utama dalam filem Duyung pada tahun 2008. Anna, 24, yang juga dikenali sebagai Anna Ellisa Gustin, menyedari bahawa filem ini bukan sekadar sebuah projek biasa, tetapi kesinambungan kepada sebuah karya yang pernah mencipta fenomena dalam industri filem tempatan.

Menurut pengarah dan penulis skrip filem tersebut, Datuk Prof. Dr. A. Razak Mohaideen, penerbitan sekual ini dianggap tepat pada waktunya selepas 16 tahun, mengambil kira sambutan dan populariti filem Duyung dahulu. Razak turut menjelaskan bahawa filem ini akan menggabungkan pelakon lama dan baharu, menjadikannya sebuah karya yang dinanti-nantikan oleh ramai. Penggambaran akan dilakukan di 22 lokasi berbeza, menambahkan lagi daya tarikan visual filem ini.


Duyung Legenda Aurora, yang merupakan hasil kerjasama antara KRU Studios, 8 Bit Studio, dan Primeworks Studios, dijadualkan untuk memulakan penggambaran dari 13 September hingga 13 Oktober 2024. Filem ini dijangka menemui penonton di pawagam pada suku tahun ketiga 2025. Selain Anna dan Maya, filem ini akan turut menampilkan barisan pelakon hebat seperti Saiful Apek, Ayie Floor 88, Yasmin Hani, Yassin Senario, Datuk Yusry Abdul Halim, Nadia Brian, Kumpulan Zero, Aniq Aqil, dan Aidilia Hilda.

Untuk rekod, filem Duyung pernah memenangi Anugerah Khas Box Office di Festival Filem Malaysia ke-21 (FFM 21) pada tahun 2008, menandakan kejayaan besar bagi karya asal ini. Dengan sekual yang dinantikan ini, harapan adalah tinggi untuk filem Duyung Lagenda Aurora terus mencipta kejayaan dan memukau penonton di seluruh negara.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

IShowSpeed Tiba di Malaysia, Disambut Ribuan Peminat

Tupperware Dijangka Failkan Muflis Minggu Ini

Perginya Suara Darth Vader: Takziah atas Pemergian James Earl Jones

Gadis Masa: Drama Terbaharu Viu Original Lakonan Mira Filzah dan Tracie Sinidol

Filem Makar (2004): Retrospektif 20 Tahun Filem Seram Moden Malaysia

Tak Semua Burger Tepi Jalan Sedap, Netizen Ini Membuktikannya