Ulasan Filem: Black Panther: Wakanda Forever (2022)

Black Panther: Wakanda Forever arahan Ryan Coogler berjaya memberikan penghormatan yang mendalam kepada mendiang Chadwick Boseman sambil meneruskan legasi watak T’Challa. Walaupun pengarah hampir meninggalkan projek ini selepas pemergian Boseman, dia akhirnya memilih untuk meneruskannya, menghasilkan filem yang kaya dengan emosi dan naratif yang menarik.

Filem ini tidak hanya memfokuskan kepada kesedihan akibat kehilangan T’Challa, tetapi berjaya memperkenalkan elemen baharu yang memukau, termasuk adegan bawah air yang kelihatan begitu realistik di layar lebar. Latar belakang watak Namor dan Talocan disampaikan dengan cara yang ringkas tetapi mudah difahami, memberikan kedalaman kepada penceritaan.

Walaupun ada yang mungkin tidak bersetuju, pengulas merasakan Chadwick Boseman adalah T’Challa yang sebenar dan tiada pelakon lain yang dapat menggantikan peranan tersebut. Bagi mereka yang kecewa dengan perubahan watak Black Panther, pengulas menasihatkan agar mempercayai proses penceritaan filem ini.

Secara keseluruhannya, pengulas memberikan skor sempurna 10 untuk filem ke-30 dalam MCU ini, memuji jalan ceritanya yang menarik tanpa memerlukan aksi berturut-turut. Bagi pengulas, Black Panther: Wakanda Forever membuktikan bahawa kisah superhero yang baik tidak perlu bergantung sepenuhnya kepada adegan aksi.

Sinopsis:
Selepas kematian Raja T’Challa, rakyat Wakanda terpaksa berhadapan dengan kuasa dunia yang lain serta ancaman dari dalam yang mencabar kestabilan negara mereka. Di tengah-tengah krisis ini, mereka menemui Namor, seorang pemimpin dari kerajaan bawah laut yang mempunyai agenda tersendiri. Filem ini mengisahkan bagaimana Wakanda bertahan menghadapi ancaman baru sambil cuba untuk meneruskan legasi yang ditinggalkan oleh T’Challa.

Pengedar di Malaysia: Walt Disney Studios Motion Pictures Malaysia

Tarikh Edaran: 10 November 2022

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

IShowSpeed Tiba di Malaysia, Disambut Ribuan Peminat

Tupperware Dijangka Failkan Muflis Minggu Ini

Perginya Suara Darth Vader: Takziah atas Pemergian James Earl Jones

Gadis Masa: Drama Terbaharu Viu Original Lakonan Mira Filzah dan Tracie Sinidol

Filem Makar (2004): Retrospektif 20 Tahun Filem Seram Moden Malaysia

Tak Semua Burger Tepi Jalan Sedap, Netizen Ini Membuktikannya