Pelakon Benjy Ibrahim meninggal dunia; pengarah U-wei Haji Shaari mengingati anak pelakon Azean Irdawati


Benjy, nama yang tidak asing di negara kita. Banyak hal yang kita dengar, tapi tidak banyak yang kita ketahui. Cukup lah bagi saya, dia adalah legenda seperti ibunya juga. Legenda yang kedua-duanya tidak dapat saya kejar untuk berganding bersama sampai bila-bila. 

Tenang lah disana.. sudah tiba masanya. Al-Fatihah.

PENGARAH U-WEI HAJI SHAARI MENGINGATI ALLAHYARHAM BENJY IBRAHIM

“Dan kepada Allah-lah dikembalikan segalanya.” Dan bersedekah Alfatihah aku untuk arwah Benjy yang baru meninggal dunia. Di tanah seberang dia meninggal dan memesan supaya dikebumikan di sana juga. Dikhabarkan pada ku oleh adeknya Inessa. Salam takziah pada Elza dan Inessa.

Terakhir aku bersama Benjy dia datang ke pameran yang aku kuret di Morne Art Gallery tahun 2013 and terakhir kami berhubung mungkin beberapa minggu lepas. Melalui WhatsApp kemudian terakhir kami bercakap di telefon. Dia mengatakan ingin membaca skrip yang aku sedang tulis. Katanya tidak banyak bahan bacaan di situ. Anak seni dan anak insan seni (Azean Iradawaty). Dia akan dirindui. 

Kita bersama bersedekah dan berdoa agar rohnya ditenangi, dirahmati dan diletak bersama orang-orang Allah kasehi. Semoga luaskanlah kuburnya dan terlepaslah dia dari seksaan kubur. Amin Amin.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Munafik versi Hollywood tapi A24 lah ye... : Ulasan filem FIRST REFORMED

Tonton Two Sisters atau wang dikembalikan jika penonton tak berpuas hati

Black Mirror: Bandersnatch (No Spoiler Review)

BEKAS PEMAIN DRAM SLIPKNOT MENINGGAL DUNIA

Wany Hasrita Akan Kahwin, Tak Ada Hal Tapi Calonnya Kena Baiklah...