Ulasan filem Fatherhood lakonan Kevin Hart (Netflix, 2021)

Aku agak terkejut tengok tunjang utama adalah Kevin Hart, seorang comedian membawa watak serius.

A very very good movie.

Storyline as expected. Biasa saja.

Bila tengok movie ini, aku teringat satu lagi movie lakonan Chris Evans iatu tajuk Gifted. Seakan ada persamaan aku rasa dan lihat.

Sedikit berbeza adalah dari budaya latarbelakang. Fatherhood keluarga kulit hitam Amerika. You can feel the vibe.

Aku puji movie dia punya soundtrack. Lagu-lagu dia best. More country.

Walaupun ia memfokus kepada elemen father figure, aku suka tema femenisme diselitkan iatu perempuan tak semestinya kena pakai skirt. 

Last scene yang Kevin Heart pakai skirt tue, aku nak versi yang lebih panjang. Bukan apa, his comedian characteristics terselah ketika dia mula menari tue.

Rating:7/10

Ulasan oleh Fadzul Iqram @ grup Facebook Movie Addict 

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

“Ramai Cuba Mendekati, Maaf Saya Belum Sedia,” – Sophia Albarakbah

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Syasya Dolla Kahwin Hari Ini, Tamatkan Spekulasi Pengunduran Dari Dolla

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Filem QUEEN OF LANGKASUKA yang memaparkan kesultanan Melayu lama

Jendela Hati - Drama Adaptasi Novel yang Menyentuh Hati, Kini di VIU