TAHUKAH ANDA: FOO FIGHTERS HAMPIR PERFORM DI MALAYSIA!

Legenda ada menyatakan, ketika kumpulan alternatif rock Foo Fighters masih baru bertapak dalam industri di pertengahan 1990'an, mereka pernah bercadang datang ke Malaysia untuk membuat konsert. Tetapi ketika itu penganjur konsert di Malaysia menolak kerana tak pernah dengar tentang kumpulan Foo Fighters. Mereka menyangkakan Foo Fighters ialah sebuah band  Cantopop/rock dari Hong Kong. Bila mereka dapat tahu yang Foo Fighters ialah band baru yang ditubuhkan oleh Dave Grohl, pemain dram band Nirvana  yang terkubur selepas kematian Kurt Cobain, barulah mereka menyesal menolak lamaran band ni.

BACA: ULASAN FILEM FOO FIGHTERS : BACK & FORTH

Admin tak salahkan penganjur. Memang Foo Fighters bunyinya macam pemain badminton negara Foo Kok Keong dan juga Nancy Foo, aktres dan penerbit yang popular dengan rancangan tv Kisah Benar ketika itu. Lagipun internet belum cukup grand lagi untuk penganjur mencari maklumat.

Foo Fighters ketika itu sempat melakukan konsert jelajah Asia Tenggara di negara lain, seperti konsert double bill bersama Sonic Youth di Bangkok dan Jakarta.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

Tonton Two Sisters atau wang dikembalikan jika penonton tak berpuas hati

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Munafik versi Hollywood tapi A24 lah ye... : Ulasan filem FIRST REFORMED

Black Mirror: Bandersnatch (No Spoiler Review)

BEKAS PEMAIN DRAM SLIPKNOT MENINGGAL DUNIA

Wany Hasrita Akan Kahwin, Tak Ada Hal Tapi Calonnya Kena Baiklah...