Ulasan filem BUMBLEBEE dari anak autism ini pasti menyentuh hati anda...

Lepak balik tengok filem Bumblebee. Waktu drive kereta, aku tanya anak anak, apa perkara baik yang mereka berlima dapat dari filem ini?

Adik K umur 10 tahun:

“Jangan bergaduh dengan ibu, ibu sayang kita walaupun dia marah, Bumble dalam cerita ini pun cantik, pandai orang tu lukis guna komputer”

Kakak N umur 12 tahun:

Sayangilah ayah sewaktu ayah masih hidup” (lepas tu senyap dan peluk aku)

Abang A umur 13 tahun:

Jangan berputus asa, walaupun kereta itu susah nak diperbaiki, tapi jika rajin akhirnya dapat juga baiki kereta” (di jawab sambil bermain game di Smartphone)

Abang H, umur 15 tahun, datang dekat telinga dan berkata:

Kita kena terima takdir jika ayah mati, dalam filem ini, kisah perempuan tak boleh terima takdir, salahkan mak dia yang kahwin lain dan lupakan ayah, lalu bila Bumble bee datang, rasa seronok sebab ada penjaga yang baru, namun bila lihat Bumble bee menderita dalam melindunginya, maka perempuan itu lepaskan Bumblebee pergi mencari Optimus Prime, dan gadis ini akhirnya terima takdir ayahnya juga pergi dan saya perlu berdikari”

Begitulah ulasan dari anak aku, senyum aku dengar semua komen, tak rugi beli duit wayang sebab semua focus dan enjoy sepanjang movie.

ayah, tanyalah adik iman pulak?”

Ohh, lupa…, adik Iman umur 5 tahun, anak autism.

Iman? Best tengok cerita Bumble Bee?”

Tanpa pandang muka aku, ditangan sedang bermain permainan Bumblebee model Dark of the moon, menjawab:

best bumblebee…, beli.. mainan… boleh..” (bermaksud: cerita ini best, bolehkan ayah beli mainan bumblebee baru?”

Woha!

Ps: Masa aku kecik, aku ada tengok filem E.T sorang-sorang, ayah dan ibu aku tak minat tonton filem mat saleh, so aku tengok sambil peluk bantal, best sangat filem E.T bagi aku, sekarang waktu tonton filem Bumblebee di pawagam, aku rasa feel seronok macam aku kembali kecik dan pertama kali menonton E.T, Cuma nikmatnya disini, aku tengok sambil peluk bini dan anak anak. Syukur Allah atas segala nikmat. Bumblebee filem yang sesuai untuk semua keluarga.

Rating: 9/10

Ulasan oleh Hamka Mekar (group Movie Addict)

Filem BUMBLEBEE kini mula ditayang di pawagam seluruh negara edaran United International Pictures.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

Tonton Two Sisters atau wang dikembalikan jika penonton tak berpuas hati

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Munafik versi Hollywood tapi A24 lah ye... : Ulasan filem FIRST REFORMED

Black Mirror: Bandersnatch (No Spoiler Review)

BEKAS PEMAIN DRAM SLIPKNOT MENINGGAL DUNIA

Wany Hasrita Akan Kahwin, Tak Ada Hal Tapi Calonnya Kena Baiklah...