Ulasan filem HOOK (Kini ditayangkan di Astro GO)

"Hook" merupakan sebuah filem live-action yang membawa kisah Peter Pan ke arah yang berbeza dan unik. Bagi sesetengah penonton, terutama yang pernah membesar dengan kenangan zaman sekolah, filem ini memberi satu perasaan nostalgia yang mendalam.

Filem ini menggambarkan Peter Pan dalam situasi yang tidak pernah kita bayangkan sebelum ini: sebagai seorang dewasa yang tinggal di dunia nyata dan tidak lagi kembali ke Neverland. Dalam kehidupan barunya, Peter Pan telah membesar, berkahwin, dan mempunyai anak. Namun, konflik utama timbul apabila anaknya diculik dan dibawa ke Neverland, tempat asalnya yang penuh dengan keajaiban dan misteri.

Peter Pan yang kini sudah dewasa terpaksa kembali ke Neverland untuk menyelamatkan anaknya dengan bantuan The Lost Boys dan pari-pari Tinkerbell. Namun, cabarannya tidak mudah; dia perlu meyakinkan The Lost Boys bahawa dia adalah Peter Pan yang sebenar, walaupun sudah dewasa. Selain itu, dia juga perlu kembali percaya kepada keajaiban dan mengingatkan dirinya bagaimana rasanya menjadi seorang kanak-kanak, agar dia boleh mendapatkan kembali kebolehannya untuk terbang dan mengalahkan musuh lamanya, Captain Hook.


Filem ini dibintangi oleh pelakon terkenal seperti Robin Williams yang membawa watak Peter Banning (Peter Pan dewasa), Dustin Hoffman sebagai Captain Hook, Julia Roberts sebagai Tinkerbell, dan Bob Hoskins sebagai Smee. Lakonan mereka yang mantap dan penuh emosi membawa kisah ini hidup dengan cara yang tersendiri. Steven Spielberg, pengarah yang tidak asing lagi dengan filem-filem hebat, telah berjaya mengarahkan "Hook" dengan penuh kreativiti dan imaginasi yang luar biasa.

Filem ini diedarkan oleh TriStar Pictures dan telah menjadi salah satu filem klasik yang masih diingati hingga ke hari ini.

"Hook" sangat sesuai untuk mereka yang ingin mengimbau kembali kenangan zaman kanak-kanak, terutama sekali bagi yang rindu akan suasana menonton filem semasa cuti sekolah. Dengan jalan cerita yang kreatif dan penuh dengan elemen nostalgia, "Hook" membawa kita kembali ke dunia fantasi dengan cara yang cukup menarik.

Bagi yang ingin menonton semula filem ini, ia boleh didapati di Astro Go. Ia adalah pilihan yang tepat untuk menghidupkan kembali kenangan lama sambil menikmati kisah Peter Pan dari sudut pandang yang berbeza.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

IShowSpeed Tiba di Malaysia, Disambut Ribuan Peminat

Tupperware Dijangka Failkan Muflis Minggu Ini

Perginya Suara Darth Vader: Takziah atas Pemergian James Earl Jones

Gadis Masa: Drama Terbaharu Viu Original Lakonan Mira Filzah dan Tracie Sinidol

Filem Makar (2004): Retrospektif 20 Tahun Filem Seram Moden Malaysia

Tak Semua Burger Tepi Jalan Sedap, Netizen Ini Membuktikannya