Syamsul Yusof Fail Perceraian Terhadap Ira Kazar

Gombak Timur – Pelakon dan pengarah terkenal, Syamsul Yusof, telah memfailkan permohonan cerai terhadap isterinya, Faghirah Fatini Kazaruddin atau lebih dikenali sebagai Ira Kazar, di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, Selangor, pada Isnin lalu. Perkara ini telah disahkan oleh peguam syarie, Azmi Mohd Rais, yang mewakili Syamsul dalam kes berkenaan.

Menurut laporan Sinar Harian, mahkamah masih belum menetapkan tarikh sebutan kes untuk permohonan cerai tersebut. Tindakan Syamsul, 40, memfailkan perceraian ini dikatakan berpunca daripada ketidaksefahaman yang berlarutan dalam perkahwinan mereka.


Laporan ini menjadi buah mulut hangat di kalangan netizen yang rata-rata meluahkan pandangan dan spekulasi mengenai hubungan pasangan ini. Di media sosial, ramai netizen berkongsi pandangan tentang nasib Ira selepas berita perceraian ini tersebar. Ada yang berpendapat bahawa keputusan untuk bercerai adalah langkah terbaik bagi kedua-dua pihak.

Di Instagram, Ira Kazar yang sudah lebih setahun tidak aktif, muncul semula dengan berkongsi beberapa foto dan video pendek beriadah dengan dua ekor kuda. Penampilan terbarunya mendapat perhatian ramai yang merindui kemunculannya, serta memuji penampilan Ira yang dikatakan semakin cantik dan anggun seperti wanita Turki.

Dalam pada itu, ibu kepada Syamsul, Datin Patimah Ismail, turut mencuri tumpuan dengan memuat naik kata-kata yang menimbulkan rasa sebak di kalangan netizen. Beliau mengucapkan syukur dengan berita perceraian anaknya dengan Ira Kazar.


Di ruangan komen, terdapat pelbagai reaksi daripada netizen. Ada yang menyatakan bahawa perkahwinan ini mungkin tidak berlandaskan cinta yang tulus, manakala ada juga yang menasihati Ira supaya teruskan hidup dan mencari kebahagiaan lain selepas perceraian ini.

Kes perceraian ini pasti akan terus menjadi perhatian masyarakat, terutamanya dalam kalangan peminat pasangan tersebut, yang mengikuti perkembangan mereka sejak perkahwinan mereka mula dilanda kontroversi.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

IShowSpeed Tiba di Malaysia, Disambut Ribuan Peminat

Tupperware Dijangka Failkan Muflis Minggu Ini

Perginya Suara Darth Vader: Takziah atas Pemergian James Earl Jones

Gadis Masa: Drama Terbaharu Viu Original Lakonan Mira Filzah dan Tracie Sinidol

Filem Makar (2004): Retrospektif 20 Tahun Filem Seram Moden Malaysia

Tak Semua Burger Tepi Jalan Sedap, Netizen Ini Membuktikannya