Takziah: Penyanyi Jay Jay Meninggal Dunia

Dukacita dimaklumkan bahawa penyanyi legenda Malaysia, Jay Jay atau nama sebenarnya Mohd Fauzi Darus, telah menghembuskan nafasnya yang terakhir sebentar tadi. Allahyarham dilaporkan meninggal dunia di Hospital Thompson Kota Damansara, Selangor pada malam Ahad.

Berita duka pemergian penyanyi yang berusia 67 tahun itu telah disahkan oleh rakan artisnya, Datuk Hattan, yang menerima perkhabaran itu daripada isteri Jay Jay sendiri.


Allahyarham dikenali sebagai bekas vokalis dan pemain bass bagi kumpulan Carefree yang popular dengan lagu Rindu Bayangan. Sepanjang kerjayanya, beliau telah mencapai pelbagai kejayaan dan memenangi pelbagai anugerah. Antaranya termasuklah anugerah "Penyanyi Lelaki Popular" pada Anugerah Bintang Popular Berita Harian pada tahun 1988, "Vokal Terbaik Lelaki" pada Anugerah Industri Muzik pada tahun 1998, dan "Juara Kategori Pop Rock" di Anugerah Juara Lagu tahun 1998 menerusi lagu hit beliau, "Joget Angan Tak Sudah".

Pemergian Allahyarham Jay Jay merupakan satu kehilangan besar buat industri muzik tanah air. Semoga Allah mengampuni segala dosa-dosanya dan menempatkan roh beliau dalam kalangan mereka yang beriman. Salam takziah diucapkan kepada seluruh keluarga Allahyarham. Al-Fatihah.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

IShowSpeed Tiba di Malaysia, Disambut Ribuan Peminat

Tupperware Dijangka Failkan Muflis Minggu Ini

Perginya Suara Darth Vader: Takziah atas Pemergian James Earl Jones

Gadis Masa: Drama Terbaharu Viu Original Lakonan Mira Filzah dan Tracie Sinidol

Filem Makar (2004): Retrospektif 20 Tahun Filem Seram Moden Malaysia

Tak Semua Burger Tepi Jalan Sedap, Netizen Ini Membuktikannya