JDT Belasah Selangor 6 - 1 Final Piala FA 2024

Johor Darul Ta'zim (JDT) mencipta sejarah dalam final Piala FA 2024 apabila menewaskan Selangor FC dengan keputusan 6-1 di Stadium Nasional Bukit Jalil. Kemenangan ini menjadikan JDT pasukan pertama yang berjaya meraih hatrik Piala FA serta menjadi pasukan pertama yang menjaringkan enam gol dalam perlawanan akhir sejak Piala FA diperkenalkan pada 1990.


JDT mempamerkan dominasi mutlak sepanjang perlawanan dengan corak permainan menyerang yang menyukarkan Selangor FC. Gol-gol JDT disumbangkan oleh Juan Muniz (tiga gol), Arif Aiman Hanapi, Bergson da Silva, dan Heberty Fernandes. Selangor hanya mampu menjaringkan satu gol menerusi Alvin Fortes.

Kekalahan besar ini memberi tamparan hebat kepada Selangor FC, yang masih kempunan meraih trofi utama sejak kemenangan Piala Malaysia pada 2015. Ulasan selepas perlawanan menggambarkan JDT sebagai pasukan yang tidak hanya berbicara di luar padang tetapi juga membuktikan kehebatan mereka di atas padang. Ini sekali lagi menegaskan jurang besar antara JDT dan pasukan lain dalam liga, termasuk Selangor yang masih mencari jalan untuk kembali ke zaman kegemilangannya.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

IShowSpeed Tiba di Malaysia, Disambut Ribuan Peminat

Tupperware Dijangka Failkan Muflis Minggu Ini

Perginya Suara Darth Vader: Takziah atas Pemergian James Earl Jones

Gadis Masa: Drama Terbaharu Viu Original Lakonan Mira Filzah dan Tracie Sinidol

Filem Makar (2004): Retrospektif 20 Tahun Filem Seram Moden Malaysia

Tak Semua Burger Tepi Jalan Sedap, Netizen Ini Membuktikannya