Ulasan Filem The First Omen (edaran 20th Century Studios)

“The First Omen” adalah sebuah filem seram yang berkembang perlahan dan sesuai dengan siri Omen sebelumnya, termasuk “The Omen 1976” dan “Omen Part III”. Lakonan Nell Tiger Free sangat memukau, setanding dengan Toni Collette dalam “Hereditary”.

Jalan cerita yang dibina dalam kerangka filem Omen yang lalu tidak mengecewakan, dengan sedikit unsur kejutan dan kebanyakan situasi yang menimbulkan rasa cemas. Pembangunan watak Sister Margaret yang cuba membantu seorang gadis lain di gereja Katolik sangat menarik, menambah kedalaman pada naratif.

Dengan latar belakang era 1970-an yang Gothic dan nilai produksi yang tinggi, filem ini berhasil mencipta suasana yang autentik. Ada pusingan cerita yang mengejutkan menjelang akhir filem, yang mungkin akan melekat di ingatan anda selepas meninggalkan pawagam.

Saya memberikan “The First Omen” skor 7.5/10, sedikit di bawah “The Omen” asal tahun 1976 yang saya beri 8/10. Filem ini sangat disarankan untuk ditonton di pawagam. Namun, pastikan anda tidak terlalu letih kerana ini adalah filem yang memerlukan kesabaran untuk mengikuti alur ceritanya yang perlahan, bukan seperti filem seram cepat seperti “Annabelle”. 




Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

“Ramai Cuba Mendekati, Maaf Saya Belum Sedia,” – Sophia Albarakbah

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Nabila Huda Beraksi dalam Siri Terbaru VIU, “ALTER-NARATIF”

Filem QUEEN OF LANGKASUKA yang memaparkan kesultanan Melayu lama

Wany Hasrita Akan Kahwin, Tak Ada Hal Tapi Calonnya Kena Baiklah...