Last Days, filem berinspirasi dari hari-hari terakhir Kurt Cobain

Filem Last Days arahan Gus Van Sant berkisarkan kemurungan dan mental breakdown yang di alami oleh seorang pemuzik rock lakonan Michael Pitt. Dan filem ini merakam keadaan dan perangai  beliau ketika itu sehingga beliau melepaskan nyawanya. Filem lo fi minimalis yang dikatakan menyamai kisah Kurt Cobain. Scene yang paling saya ingat ada satu long take tracking shot mamat ni main drum secara random selama beberapa minit.

Masa The Last Days keluar dulu, aku suka banget sebab mati-mati la aku ingat ini kisah bio Nirvana (padahal dah terang tajuk dia kata "LAST DAYS", hehe). Sekali bila aku tengok, hehe.. macam tak berapa Nirvana aje. Rupa-rupanya ia teori Van Sant tentang apa yang Cobain buat masa dia hilang tak dapat dihubungi selama 4 hari sampailah orang jumpa mayat beliau. Huhu, sengal betul aku ni.

Filem ini turut menampilkan Kim Gordon dari band Sonic Youth membawakan watak pengurus kepada Kurt Cobain.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

Ariana Rose, General Hospital dan Plot Mangsa Rogol Mencintai Perogolnya: Drama Melayu dan mat Saleh tak jauh sangat bezanya...

Ulasan Filem The First Omen (edaran 20th Century Studios)

Kecoh! Nasi Goreng Cina di Q Bistro Tesco Mutiara Damansara Harga Mahal Tak Sepadan Hidangan

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Foto Puteri Aishah (cikgu viral) seksi berbikini di kolam renang undang kecaman netizen

Sinopsis BUDAK TEBING MUSIM 2 di TV3, mulai 18 JUN