Ulasan filem PENGABDI SETAN (2017)

Bukan review cuma pengalaman menonton. Paling suka part intro, sangat cantik. Dari Rini di pejabat rekording, perjalan pulang ke rumah sangat cantik. Sangat melambangkan sebuah cerita seram. Pengenalan ibu yang sangat baik dengn tajuk movie keluar dengan gaya seram nusantara.

Paling saya rasa bagus dalam filem ni Ian adik bongsu. Saya takut, meremang bulu roma sebab saya dah silap expectation, saya anggap ni filem hantu biasa, sebenarnya lagi jahat dari hantu. Starting keluarnya tajuk Pengabdi Setan sampai lah part last tari menari tu, saya takut. Saya ingat mcam The Conjuring gayanya, saya ingat mcam Munafik, saya ingat mcam Jangan Pandang Belakang. Tapi sangkaan saya meleset, ahhhh saya gagal nak jelaskan perasaan takut tu.

Mungkin sebab perkataan 'setan' tu sendiri dah menunjukkan kejahatannya. Even dengan syaitan Munafik pun tak dapat lawan setan movie ni. Jahat sangat.

Ada juga persoalan tak dijawab, saya biarkan dulu untuk korang tengok dulu.

Adakah panjang sangat saya jelaskan ketakutan saya? Jujur saya noktah disini aja.

Selamat Malam, dan ibu memang betul pulang. Tapi saya lagi mengharap kepulangan bapak.

Ulasan oleh Kimi- Mustaqim
(group FB Movie Addict)

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

“Ramai Cuba Mendekati, Maaf Saya Belum Sedia,” – Sophia Albarakbah

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Syasya Dolla Kahwin Hari Ini, Tamatkan Spekulasi Pengunduran Dari Dolla

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Filem QUEEN OF LANGKASUKA yang memaparkan kesultanan Melayu lama

Jendela Hati - Drama Adaptasi Novel yang Menyentuh Hati, Kini di VIU