TAHUKAH ANDA: FILEM MIIMALAND LAKONAN FATTAH AMIN MAMPU KALAHKAN RATING FILEM AVENGERS: ENDGAME DI ROTTEN TOMATOES

Begini caranya... 


Mana-mana individu yang kerjanya mengulas filem secara profesional, tak kira dia menulis di media rasmi, TV, akhbar, majalah atau blog filem layak memberi rating di Rotten Tomatoes. Ya! Tapi kena apply-lah. Ia tak semudah daftar dan log masuk macam IMDB tu tapi ada syarat-syaratnya dan kerja-kerja ulasan anda akan melalui penilaian Rotten Tomatoes (RT)  dahulu sebelum anda lulus sebagai ahli RT dan ulasan anda akan dipaparkan di RT, dibaca dan jadi rujukan peminat filem seluruh dunia. Wow!


Bagaimanapun anda hanya boleh daftar sebagai pengulas di RT apabila penyertaannya dibuka mulai 1 Mac tahun depan. Seorang rakan kita, Casey Chong dari Casey's Movie Mania dah pun apply dan ulasannya dah pun masuk di RT (boleh check filem Tenet di RT). Jadi tak perlulah nak kata IMDB lagi best, RT kena belilah. Ini antara nak dengan tak nak je. Rasanya ruangan filem Mimaland kosong lagi di RT. Kalau sorang bagi rating positif Miimaland di RT, kiranya Mimaland dah dapat rating 100%. Kalah filem Avengers!



Boleh rujuk di sini: https://www.rottentomatoes.com/help_desk/critics

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

“Ramai Cuba Mendekati, Maaf Saya Belum Sedia,” – Sophia Albarakbah

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Nabila Huda Beraksi dalam Siri Terbaru VIU, “ALTER-NARATIF”

Filem QUEEN OF LANGKASUKA yang memaparkan kesultanan Melayu lama

Wany Hasrita Akan Kahwin, Tak Ada Hal Tapi Calonnya Kena Baiklah...