Review ringkas Fast and Furious 8 tanpa spoiler!

Review ringkas (Fast and Furious 8)

SAYA CUBA ELAK SPOILER UNTUK ANDA.



First for me, filem kali ni mehhh. Simple plot story. Aksi/perkara yang tidak masuk akal dan tidak logik diterapkan di dalam filem ini dengan pembawaan yang sangat serius and for me be like 'this is a joke'. Really hype for this movie before but didn't see that coming though. Super illogical storyline! Penceritaan karakter (character build) yang sangat ringkas seperti cerita budak2, sedangkan adult life is complex/complicated. Bab ni nak cerita agar korang faham maksud saya tentang kenapa character build/plot yang sangat simple dan lemah tetapi confirm spoiler kat korang jawabnya.

Seperti biasa car crash and explode but this time, literally every scene letop sana letop sini hancur sana hancur sini and 'zombie car'? Seriously? This film used to be the best/creative/phenomenon. Ada beberapa babak low render CGI yang begitu ketara, bukan bajet hollywood tinggi ke? Tak sangka sangat menghampakan buat saya. I take every aspect in movie seriously especially this movie used to be great! Maybe ini cuma saya dan hanya dari pendapat saya, saya yakin penonton lain yang diluar sana pasti terhibur dengan filem ini sebab seperti saya nyatakan simple, not heavy, just fun, pack with action and explode and overall it's kind of family genre film but with PG 18.

Apapun korang tengok dulu. Lain orang lain pendapatnya. Enjoy.
No credit scene, Pasti akan menyusul yang ke-9 selepas ini tapi rasanya dah tak nak tengok kat wayang kot lepas ni.

*used to be hard fan of fast and furious

Rating: 4.5/10

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

Tonton Two Sisters atau wang dikembalikan jika penonton tak berpuas hati

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Black Mirror: Bandersnatch (No Spoiler Review)

BEKAS PEMAIN DRAM SLIPKNOT MENINGGAL DUNIA

Kartunis Aie (Blues Untuk Aku) meninggal dunia [TAKZIAH]

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak