Tupperware Dijangka Failkan Muflis Minggu Ini

Tupperware Brands dijangka memfailkan kebankrapan seawal minggu ini, menurut laporan Bloomberg News pada Isnin yang memetik sumber yang mempunyai pengetahuan mengenai rancangan tersebut.

Saham syarikat itu menjunam sebanyak 15.8% kepada 43 sen selepas pasaran ditutup, dan sebelumnya ditutup turun 57%.

Ditubuhkan pada tahun 1946 oleh ahli kimia, Earl Tupper, populariti syarikat ini melonjak pada tahun 1950-an apabila wanita generasi pasca-perang menganjurkan "parti Tupperware" di rumah mereka untuk menjual bekas penyimpanan makanan. Bagi kebanyakan wanita, ini adalah satu bentuk pemerkasaan dan jalan menuju kebebasan.


Pandemik COVID-19 telah menyaksikan peningkatan jualan Tupperware apabila keluarga yang terkurung di rumah mula memasak lebih banyak dan menghasilkan lebihan makanan. Bagaimanapun, jualan telah merosot dalam beberapa suku terakhir apabila dunia kembali normal.

Menurut laporan Bloomberg News, Tupperware merancang untuk mendapatkan perlindungan mahkamah selepas melanggar terma hutang syarikat dan telah mendapatkan penasihat undang-undang serta kewangan.

Persediaan untuk kebankrapan ini berlaku selepas rundingan yang panjang antara Tupperware dan pemberi pinjamannya mengenai bagaimana untuk mengurus lebih daripada $700 juta hutang.

Tupperware belum memberikan sebarang respons kepada permintaan komen daripada Reuters setakat ini.

Dalam perkembangan berkaitan, ramai pengguna Tupperware sejak dahulu lagi mengakui bahawa walaupun kualiti produk ini tahan lama, bau makanan seperti kari atau gulai sukar hilang walaupun selepas dibasuh. Ini mengingatkan ramai pada nostalgia lama, di mana bekas-bekas ini digunakan untuk membawa bekal ke tempat kerja, namun baunya masih melekat walaupun telah dibersihkan. 

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

IShowSpeed Tiba di Malaysia, Disambut Ribuan Peminat

Perginya Suara Darth Vader: Takziah atas Pemergian James Earl Jones

Gadis Masa: Drama Terbaharu Viu Original Lakonan Mira Filzah dan Tracie Sinidol

Filem Makar (2004): Retrospektif 20 Tahun Filem Seram Moden Malaysia

Tak Semua Burger Tepi Jalan Sedap, Netizen Ini Membuktikannya