Herri Hamid bercerita perjalanan band Bittersweet dari tahun 2004 hingga 2021

2004 semasa tubuhnya btswt Bittersweet Saya berumur 22 bekerja di pknp (kontrak) dan telah menjual beberapa kasut dan baju untuk membayar cost recording demo yg pertama.yg di recordkan di Trinity studio ipoh bersama zabil vocalist asal btswt.

2005 saya telah membuka studio muzik bernama hacienda music studio di taman mayang atas pinjaman wang ringgit dari ibu saya dengan harga rm60k. Dan kontraktor studio tu adalah arwah ayah saya sendiri, dan pijie telah menjadi penyanyi menggantikan zabil.,

Di sini la bermulanya perjalanan band bittersweet.

2006 keluarkan album pertama btswt
dan telah buat tour satu Malaysia 

2010 seorang yg asalnya pernah menjadi crew tour btswt Telah masuk menggantikan vocalist kedua pijie.

2011 keluarkan album ke 2 empires transition, merasmikan album tersebut di one world hotel dan di hadiri oleh amy search dan noh omar di atas pinjaman duit abang saya sendiri dengan cost puluhan ribu dan membuka label company bernama history records. 

2013 btswt ke India untuk world culture muzik festival,sekali lagi abang saya membantu dari segi kewangan untuk ke sana.
2014 abang saya menarik diri dan serahkan kepada saya semuanya mengenai label history records.tanpa meminta bayaran kembali duit yg telah dia keluarkan.

2016 keluarkan album ke 3 btswt.

2017 saya mengalami kemalangan motosikal sehingga kehilangan sebelah kaki.

2019/2020 mengeluarkan 2 single,racun dunia dan biarlah mentari termasuk 2 Musik video,cost yg dah di keluarkan sebanyak hampir 25k termasuk studio recording.

bermulanya era pendemic. Btswt tak mempunyai show dan company tak menerima keuntungan. Abang saya telah meminta saya membantu sedikit dari segi kewangan, memandangkan dia pernah membantu btswt untuk album ke 2 semasa kehidupannya  senang, saya pun memberi sedikit wang kepadanya. 

2021 saya bubarkan band sendiri atas faktor kewangan.

Hero yg tak di angkat selama tertubuhnya btswt adalah arwah ayah,ibu saya dan abang saya.

Tup tap tup tap kawan saya beritahu, saya dituduh band berpecah disebabkan saya guna duit band. 😁 ni la masalahnya bila bersama dgn band tak nak ambil tahu sejarah silam band dan cost band yg telah di keluarkan. Yang dia tahu ada show dapat payment selesai. Lepas tu canang dekat orang kononnya saya makan duit 😂. Tak perlu nak selamatkan diri dengan cara mcm tu..😂 sila simpan aib sendiri🤝. terima kasih kerana membaca.

Assalamualaikum


Sumber: Facebook Herri Hamid

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Tonton Two Sisters atau wang dikembalikan jika penonton tak berpuas hati

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Pelakon Julia Perez mennggal dunia tapi aku tak kenal pun dia siot! Siapa dia ni?

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu