Ulasan filem MUNAFIK 2: Peringatan akan fitnah dajal dan sikap umat

*** Spoiler alerttt!!!!!!! ***

Cerita ini bagi aku sebuah karya yang matang dan lain bagi pengarah Syamsul Yusof. Bagi yang tak mengikuti munafik pertama aku rasa still boleh lagi follow munafik 2 ni. Cerita munafik ni pada minit pertama pun dah bagi satu adrenelin seram yang luar biasa. Aku fikir permulaan cerita ni akan mendatar tapi tak. Mula minit pertama pun munafik ni dah bagi keterujaan pada aku.

Elemen seram yang dibawak memberikan kau tak sempat menarik nafas. Lepas satu satu, lepas satu satu. Lagi satu prop dia memang aku puji terbaik. Filem ni sebenarnya bukan takat bagi elemen keseraman malah elemen keinsafan. Di mana banyak diselitkan peringatan akan fitnah dajal dan sikap umat kita sekarang.

Dalam filem munafik ni bukan hanya ada munafik. Ada juga fasik, kafir, kurafat dan lain lain. Bagi aku 1 jam pertama inzal aku sangat kuat ketika masa ini. Scene yang sentiasa mengajak penonton untuk mencari jawapan terhadap persoalan yang belum terjawab. Dan juga keseraman hantu yang banyak mengisi scene dalam munafik ni. Plot twist dia bagi aku ok la not bad walaupun plot twist dia kurang memberi aku keterujaan.

Cerita seram versi islamik ni bagi aku memang lain dari yang lain. Wajib tengok kalau kau minat cerita seram.

*scene paling deep bagi aku. Maya Karin cari kayu api dalam gua. Ya...Cari kayu api dalam gua. Cannot brain aku.

8/10

Ulasan oleh Asnawi Ahmad (group FB Movie Addict)

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

From Saga With Love, sebuah drama rom-com tempatan lakonan Siti Khadijah Halim, Sophia Albarakbah, Fimie Don dan Ikmal Amry

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Tonton Two Sisters atau wang dikembalikan jika penonton tak berpuas hati

"Duit Raya RM3 Je? Ini Bukan Zaman 90'an!", Netizen Tegur Ibu bapa Guna Anak Untuk Dapat Duit Raya Banyak

Pelakon Julia Perez mennggal dunia tapi aku tak kenal pun dia siot! Siapa dia ni?

Instagram Akan Membasmi Followers, Komen dan Likes Palsu