Telemovie AKU NAZMI : Reaksi Penonton

Pelakon: Jay Iswazir, Ayda Jebat, Sheila Rusly, Dayana Roza, Fathi Shafie, Noralbaniah dan ramai lagi. Aku Nazmi diarahkan oleh Azman Haji Yahya (Jinggo) dan diterbitkan oleh JS Pictures Sdn Bhd.

Berikut ialah sebahagian reaksi yang menonton telemovie ini:

Aaira Maryam: Cerita ni memang best. Menjadi watak Nazmi tu. Part paling sedih yang last tu mengalir airmata Nazmi bila awek dia dah bertunang walaupun dia dah redha. Memang sedih.

Mizie Zul: Nazmi dalam tu cakap walau badan cacat, tapi hati normal. Betul la tu. Dalam cerita tu pun watak Sheila Rusly memang betul. Kalau yang jenis demand tu, ya Allah. Nak kerja dengan dia orang kena banyak sabar. Tapi kena ingatlah. Susah-susah kita nak layan dia, susah lagi dia hidup seharian.

Nahar Fadzil: Best drama ni. Aku ada anak O K U, kena tengok dan belajar dari drama ni.

Sha Meutia: Best. Bila tengok cerita ni teringgat masa tingkatan 4, 5, belajar bahasa isyarat dan pernah jadi pelajar terbaik dalam bahasa isyarat kat sekolah teknik dulu. Hee

Mizie Zul: Kau tau macam mana nak order teh tarik guna bahasa isyarat? Buat isyarat huruf "T" lepas tu tarik. Kalau nak buih lebih kau tarik tinggi lagi. Hahahaha.

Lynn Castello: So far sangat menghiburkan. Dengan Sheila Rusly pon depa make up cara kulit orang kampung level sederhana.

Mizie Zul: So far spot on. Cuma Ayda Jebat kena cover mulut tu. Mana ada orang buat bahasa isyarat tapi mulut gerak sebut perkataan tu. Sheila Rusly yang betul-betul jadi. Nak sign language ekspresi muka kena power. Sebab kau tak ade suara. Air muka tu la yang tunjuk kau cakap tengah marah ke, tengah pujuk ke, happy ke, mengada ke.

Zher Tayron: Betul ekspressi Ayda Jebat kurang sikit. Sebab aku pernah tengok geng O K U pekak dan bisu interact. Aku first time tengok. Terkejut aku tengok ekspressi muka dia orang. Masa tu tingkatan 2 pergi P W T C pesta buku. Jumpe pelajar-pelajar pekak bisu. Mase tu aku rase lucu tengok ekspressi muka dia orang. Kelakar pun ade (bukan menghina, sebab first time tengok. teruja ade, lucu pun ada).

Puan Lara Alana: 9/10

Rz Rizrose: Memang Best la cite ni.

Nurmah Abdullah Nurmah: Akhirnya saya menangis dengan pengakhiran cerita ini.

Azzah Raffie: Best sangat. Saya suka jalan cite ni.

Lin Qurnia: Betul tu. Cerita yang penuh penghayatan dan mataku masuk habuk.

MizMerlyna Matnoor: Nangis. Banyak pengajaran sebenarnye, yag baru aku sedar patut kene belajar bahasa isyarat ni. Macam iklan yang Jay Iswazir berlakon curi barang orang O K U tapi nak cakap orang tak faham.

Comments

VIDEO TERHANGAT!

Trending di BACKSTAGE.MY

Popular posts from this blog

Syasya Dolla Kahwin Hari Ini, Tamatkan Spekulasi Pengunduran Dari Dolla

Hannah Delisha Keguguran, Tabah Mengharungi Ujian Kehilangan dengan Semangat Ramadan

Ulasan Filem The First Omen (edaran 20th Century Studios)

Jendela Hati - Drama Adaptasi Novel yang Menyentuh Hati, Kini di VIU

TAHUKAH ANDA: FILEM MIIMALAND LAKONAN FATTAH AMIN MAMPU KALAHKAN RATING FILEM AVENGERS: ENDGAME DI ROTTEN TOMATOES

PENYANYI SALEEM IKLIM MENINGGAL DUNIA